آرشیو یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۶۳۹
بورس - شرکت ها
۱۱

براساس نرخ LME تشریح شد

جزئیات تعدیل درآمد هر سهم باما

گروه بورس- شرکت باما جزئیات موثر در پیش بینی سود هر سهم را اعلام کرد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش بینی نرخ LME بر مبنای متوسط نرخ شهریور امسال معادل 1870دلار برای سرب و 1740 دلار برای روی در نظر گرفته شده است. بر این اساس پیش بینی عملکرد تلفیقی مبلغ یک هزار و 228ریال است. عملکرد واقعی دوره منتهی به شهریور امسال نیز مبلغ 646ریال است. از سوی دیگر باما پیش بینی محتاطانه تری به مآخذ سیر نزولی نرخ LME در روزهای اخیر نیز ارائه کرده است که در آن نرخ سرب 1700دلار و نرخ روی مبلغ 1600دلار در نظر گرفته است.

این در حالی است که در پیش بینی قبلی نرخ سرب معادل 1930دلار و پیش بینی نرخ روی معادل 1960دلار در نظر گرفته شده است. شرکت باما در ارتباط با عوامل تغییرات ایجاد شده در پیش بینی EPS به مواردی اشاره کرد که هریک به تنهایی نیز می توانسته عملامانع تحقق بخشیدن به برنامه های تولیدی و فروش این شرکت در سال جاری باشد.

الف- عدم تحقق بخشی از برنامه های تولیدی این شرکت در ارتباط با تامین مواد اولیه (مواد معدنی) که عمدتا مربوط به تحویل نشدن سهمیه خاک پرعیار پیش بینی شده از معدن انگوران است.

چرا که در پیش بینی قبلی معادل 30هزار تن برای خاک پرعیار معدن انگوران در نظر گرفته بود که در پیش بینی فعلی این میزان به 4600 تن رسیده است. به این ترتیب میزان تامین ماده معدنی با 7/84درصد تغییر منفی مواجه شده است.

ب- عدم استفاده کامل از ظرفیت کارخانجات این شرکت طی مدت سپری شده از سال جاری که ناشی از قطعی های مکرر برق در تابستان بوده، به نحوی که علاوه بر تعطیلی خط تولید و بخشی از ماشین آلات معدنی برقی منجر به خسارات قابل توجهی به سیستم تولید و دستگاه های کارخانجات گردیده است، به طوری که به رغم تلاش های مهندسین فنی و نیروهای مجرب این شرکت تا اواخر ماه جاری نیز نمی توان از ظرفیت کامل تولید استفاده کرد.

ج- عدم ثبات بهای جهانی فلزات سرب و روی و سیر نزولی آن در طی مدت سپری شده از سال جاری.