آرشیو پنج‌شنبه ۹ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۱۸
اخبار کشور
۱۴

هاشمی رفسنجانی: آمریکا مخل صلح و ثبات در جهان است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نیاز مبرم جهان کنونی به صلح و خستگی ملت ها از درگیری و جنگ، طرفداران صلح در جهان را بسیار زیاد دانست.

به گزارش خبرگزاری ها اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار رییس و اعضای هیئت رییسه موسسه بین المللی سفیران صلح افزود: با وجود حمایت ملت ها و بسیاری از دولت ها از صلح، طرفداران جنگ و ناامنی نیز قدرتمند هستند؛ لذا حرکت های مردمی برای مخالفت با جنگ طلبان بسیار مقبول است.

وی با اشاره به این که «فلسفه اسلام، جذب قلوب مردم از راه منطق، استدلال است» ادامه داد: هیچ کس نمی تواند به خود حق بدهد به نام اسلام به جنگ طلبی بپردازد.

وی یکی از راهکارهای گسترش صلح در جهان را تقویت سازمان های غیردولتی دانست و تاکید کرد: امروزه برای هر موضوعی می توان گروه های غیردولتی تشکیل داد؛ چرا که نفوذ سازمان های غیردولتی در برخی مواقع از نفوذ دولت ها در میان ملت ها بیشتر است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به رسیدن روزی که دنیا احساس آرامش کند، قدرت های استکباری را مخل ثبات و آرامش جهان دانست و گفت: تجاوزات هر روزه این قدرت ها، به خصوص آمریکا به سایر کشورها که نمونه اخیرش در سوریه اتفاق افتاد، مخل صلح و ثبات در جهان است.