آرشیو پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۸۷، شماره ۲۴۱۶
صفحه اول
۱

واکنش دانشگاه پیام نور به گزارش «جام جم»:

بحران نداریم، مشکل داریم

گروه جامعه: در پی انتشار گزارشی در «جام جم» دیروز درباره مشکلات آموزشی در دانشگاه پیام نور، روابط عمومی این دانشگاه با تصریح این که در سیستم آموزشی این دانشگاه بحران نداریم، در عین حال وجود اشکالات جزئی را تایید کرد.

در این توضیح آمده است: این دانشگاه بارها در اطلاعیه های مختلف به داوطلبان هشدار داده است که موسسات فراگیر از سوی دانشگاه پیام نور تایید نمی شود و تا زمانی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جایگاه این موسسات را مشخص نکرده است، داوطلبان باید نسبت به این مساله آگاه باشند که دانشگاه پیام نور هیچ گونه مسوولیتی در قبال این موسسات که با آرم و عنوان دانشگاه پیام نور تبلیغات گسترده ای به منظور جذب دانشجویان انجام می دهند، ندارد.

موسسات فراگیر در چارچوب اهداف دانشگاه حرکت نمی کنند و دانشگاه درصدد است که برنامه ریزی مشخصی برای این موسسات ارائه دهد تا در چارچوب قوانین و فعالیت های دانشگاه و همزمان با برنامه های دانشگاه حرکت کنند و این امر باید با نظارت و توافق وزارت علوم محقق شود. در حال حاضر هیچ یک از این موسسات از سوی دانشگاه پیام نور تایید نمی شوند.

در خصوص مشکلات ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان به اطلاع می رساند، سیستم جامع آموزشی دانشگاه پیام نور با نام سیستم گلستان، بر اساس وب و برای سهولت ارائه خدمات آموزشی گسترده به دانشجویان راه اندازی شده است. این سیستم در سطح کل کشور پاسخگوی حجم عملیاتی بسیار بالایی با توجه به تعداد دانشجویان است؛ طبیعتا در اوایل کار ممکن است با اشکالاتی مواجه شده باشد که دانشگاه درصدد رفع این اشکالات است.