آرشیو چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۷، شماره ۲۴۴۵
اقتصاد
۴

دستور رئیس جمهور برای اختصاص 10 میلیارد دلار به پارس جنوبی

گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به دستور رئیس جمهور برای اختصاص 10 میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی برای پارس جنوبی گفت: دستور پرداخت این مبلغ تا پایان سال آینده از سوی رئیس جمهور داده شده است.

علی وکیلی در گفتگو با فارس با اشاره به قول مساعد شرکت ملی نفت برای تامین نقدینگی مورد نیاز طرح های پارس جنوبی از سایر منابع علاوه بر منابع بودجه ای مصوب افزود: از ابتدای سال تاکنون، 3میلیارد دلار از محل بودجه اختصاص یافته در قانون بودجه سال جاری به شرکت پرداخت شده که تمام آن هزینه شده است.

وی یادآور شد: هرچه منابع برای پارس جنوبی اختصاص یابد با توجه به وسعت پروژه ها، بسیار سریع جذب و هزینه می شود. تا پایان سال نیز حدود 6 میلیارد دلار برای تداوم کارها و پروژه ها نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به درخواست برداشت از حساب ذخیره ارزی نیز گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور از فازهای 6، 7 و 8 قول دادند که از محل حساب ذخیره ارزی برای کمک به تسریع اجرای پروژه های پارس جنوبی، بودجه خاصی اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد برای پارس جنوبی 10 میلیارد دلار در نظر گرفته شود و دستور آن نیز داده شد. اجرایی شدن این دستور مستلزم آن است که تمامی ارکان و بخش ها همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته وی، دستور پرداخت این مبلغ تا پایان سال آینده نیز از سوی رئیس جمهور داده شده است.