آرشیو یکشنبه ۱ دی ۱۳۸۷، شماره ۲۴۵۷
ورزش
۱۸

آرسنال - لیورپول؛ یک بازی خاطره انگیز دیگر

گروه ورزش: هرچند 37 درصد از کاربران سایت اینترنتی یورو اسپورت، فینال لیگ قهرمانان اروپا میان منچستریونایتد و چلسی را به عنوان خاطره انگیزترین بازی سال 2008 انتخاب کرده اند، اما بازی برگشت لیورپول مقابل آرسنال در یک چهارم نهایی همان جام که 4 بر 2 به نفع لندنی ها تمام شد فعلادومین بازی خاطره انگیز سال است و این می تواند کمک کند تا امشب هم فوتبالدوستان، یک بازی به یادماندنی را از این 2 تیم مطرح لیگ برتر ببینند.

بازی امشب که ساعت 30/19 به وقت تهران در ورزشگاه امارات شهر لندن برگزار می شود، صدوشصت و نهمین بازی آرسنال و لیورپول و هشتاد و پنجمین مصاف 2 تیم به میزبانی توپچی هاست. در مجموع لیورپول 68 و آرسنال 58 بار تیم پیروز بازی های مستقیم بوده اند، اما این آمار در بازی هایی که به میزبانی آرسنال برگزار شده کاملامتفاوت است، به طوری که آرسنال 37 و لیورپول 20 بار در لندن پیروز شده اند.

آرسن ونگر در آستانه بازی بزرگ امشب عنوان کرد: این بهترین فرصت برای ماست که به کورس قهرمانی برگردیم. پیروزی بر لیورپول آسان نیست، اما برای احیا شدن چاره ای جز عبور از این مانع سخت نداریم.

آرسنال در شرایطی از لیورپول میزبانی می کند که 8 امتیاز از حریف خود عقب است و آخرین بازی را هم مقابل قرمزهای بندر لیورپول 4 بر 2 واگذار کرده. آنها با 30 امتیاز تیم پنجم لیگ برتر هستند و باید با صدرنشین فعلی این رقابت ها بازی کنند.

در انگلستان نتایج 4 تیم بزرگ آرسنال، لیورپول، چلسی و منچستر یونایتد مقابل یکدیگر همیشه مورد توجه رسانه ها قرار دارد. از این رو با توجه به این که آرسنال و چلسی در این فصل منچستریونایتد و لیورپول را شکست داده اند، برنده بازی امشب، فاتح بازی های بزرگ دور رفت لیگ برتر خواهد بود.

آخرین بازی 2 تیم در ورزشگاه امارات، با تساوی یک- یک به پایان رسید که بنیتز در دقیقه 54 برای میزبان و کروچ در دقیقه 42 برای مهمان گلزنی کردند. در بازی امشب جیمی کاراگر این فرصت را دارد که تعداد بازی هایش با پیراهن لیورپول به 550 برساند. او در این فصل در تمام بازی ها به طور کامل برای لیورپول بازی کرده و حتی یک دقیقه را هم در لیگ برتر از دست نداده است.