آرشیو چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۷، شماره ۶۶۲۰
شهرستان ها
۱۶

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی: سالانه بیش از 5500 تن محصولات گلخانه ای در خراسان جنوبی تولید می شود

بیرجند - خبرنگار رسالت:

سالانه بیش از 5500 تن محصولات گلخانه ای در خراسان جنوبی تولید می شود. امروز باید راهکارهایی اتخاذ نمود که با استفاده بهینه از آب محصول بیشتری تولید شود. بدون شک یکی از این راهکارها احداث گلخانه ها و محصولات گلخانه ای است که نتیجه آن تولید بیشتر در ازای مصرف آب کمتر خواهد بود. مهندس زارعی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: تعداد کل گلخانه های استان 171 واحد می باشد که مساحتی بالغ بر 310 هزار متر مربع را به خود اختصاص داده و بیش از 98 درصد این گلخانه ها به کشت سبزی و صیفی (خیار و گوجه فرنگی) اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: از این تعداد گلخانه 31 واحد در شهرستان بیرجند 10 واحد در شهرستان در میان 30 واحد در شهرستان فردوس، 30 واحد در شهرستان قاین، 51 واحد در شهرستان سربیشه، 15 واحد در شهرستان مرایان و 4 واحد در شهرستان نهبندان مشغول فعالیت هستند. مهندس زاری افزود: تولید در گلخانه حدود 10 برابر فضای آزاد و میزان تولید محصول در گلخانه بین حدود 150 تا 300 تن در هکتار می باشد. همچنین میزان مصرف آب در فضای آزاد حدود 12 برابر گلخانه می باشد. وی افزود: نوع آبیاری در گلخانه ها به صورت آبیاری قطره ای است.

وی گفت: هم اینک سالانه بیش از 5500 تن محصولات گلخانه ای در خراسان جنوبی تولید می شود.