آرشیو چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۶۶۲۶
اقتصادی
۴

رئیس کل بانک مرکزی درگفتگوبا ایلنا: اسکناس 10 هزار تومانی و ایران چک 200 هزار تومانی در راه است

محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی ایران درگفتگوبا ایلنا با بیان برنامه های خود درروزهای پایان سال و نیز اهم برنامه های اجرا شده از زمان ریاست تاکنون پرداخت و اولویت های بسیاری برای مدیریت نظام پولی و بانکی برشمردوگفت:میانگین تورم، به 25 درصد رسیده است.

رئیس بانک مرکزی در خصوص کنترل نقدینگی ابراز داشت: ما برنامه انتشار اوراق سرمایه گذاری را در برنامه داریم که با نرخ 19 درصد واگذار کنیم، اگرهم کسی در میانه راه آن را ابطال کرد سود را تبدیل به 16 درصد می کنیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضرکشور هیچ بدهی خارجی ندارد، این امتیازخوبی برای ماست چراکه همین کشورهای منطقه رقم هایی بالایی بدهی دارند، مطمئن باشید رقم این حساب مثبت است.

بهمنی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای چاپ ایران چک با ارقام درشت تر دارید یا خیر؟ گفت: فکر می کنیم همین چک پول های 100 هزار تومانی جواب می دهد. البته 200 هزار تومانی هم داریم که هنوز منتشر نشده است که تا پایان سال آن را منتشر می کنیم. اسکناس های 10 هزارتومانی هم تاپایان سال منتشر خواهد شد. آخرین پول ما همان 10 هزار تومانی است که بر روی مقدمات آن کار کرده ایم که فعلاانتشار آن متوقف شده است.