آرشیو شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۶۶۲۸
شهرستان ها
۲۰

معاون صادرات تراکتورسازی ایران خبر داد: صادرات 3 هزار تراکتور به کشورهای مختلف

تبریز-خبرنگاررسالت:

معاون صادرات تراکتورسازی ایران گفت: با تحقق برنامه های در دست اقدام در پایان سال جاری، صادرات این شرکت به 3 هزار دستگاه خواهد رسید.

حبیب الله خاندانی افزود: در 10 ماه سال جاری تراکتورسازی ایران با صدور2 هزار و 200 دستگاه تراکتور به رکورد بی سابقه دست یافت.

وی اضافه کرد: ارزش صادرات شرکت تراکتورسازی ایران در 10 ماه سال جاری بالغ بر 47 میلیون دلار بوده است.

خاندانی تصریح کرد: صادرات شرکت تراکتورسازی ایران با تحقق برنامه های در دست اقدام در پایان سال جاری به 3 هزار دستگاه خواهد رسید.

وی در ادامه به مدل تراکتورهای صادراتی اشاره کرد و اظهار داشت: صادرات شرکت تراکتورسازی ایران در سال جاری به طورعمده تراکتورهای تک و دو دیفرانسیل 285MF را شامل می شود.

خاندانی افزود: صدور 673 دستگاه تراکتور سنگین تک و دو دیفرانسیل 399MF در گذشته بی سابقه بوده و در سال جاری برای نخستین بار است که صورت می گیرد.

معاون صادرات مدیرعامل تراکتورسازی ایران گفت: تراکتورسازی ایران در سال آینده حداقل 6 هزار دستگاه تراکتور به کشورهای مختلف جهان صادر خواهد کرد و با توجه به توانایی های تراکتورسازی ایران، انجام این تعداد صادرات کاملاامکانپذیر است.

وی افزود: شرکت تراکتورسازی ایران برای حفظ بازارهای موجود، برنامه ریزی لازم را انجام داده است و علاوه بر این روی بازارهای ترکیه، روسیه، قزاقستان و آرژانتین نیز فعالیت بیشتری صورت خواهد گرفت.

معاون صادرات تراکتورسازی ایران گفت: اولویت اساسی ما اصلاح سیستم صادرات تراکتورسازی است و با هدف ایجاد سیستم جدید و حذف روش های سنتی، در زمینه ارتباط مستقیم با مشتری، سیستم گارانتی و مهندسی فروش خارجی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی افزود: موضوع صادرات برای شرکت تراکتورسازی ایران از اهمیت فوق العاده برخوردار است و با ایجاد امکانات بیشتر سخت افزاری، خدمات پس از فروش و کیفیت رقابتی، صدور تراکتور به برخی از کشورهای اروپایی نیز نمی تواند دور از دسترس باشد.

معاون صادرات مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران تصریح کرد: با وجود فعالیت های قابل تقدیر صادراتی در شرایط دشوار اقتصادی و اعلام صریح مسئولان در برنامه استانی تقدیر از صادرکننندگان نمونه و پیگیری های متعاقب آن، هنوز جوایز صادراتی شرکت تراکتورسازی ایران به عنوان یک واحد غیردولتی پرداخت نشده است