آرشیو سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۳۰
آمار روزانه
۲۱

بازاری بر مدار «شپنا»

هدیه لطفی

گروه بورس- نماد معاملاتی پالایش نفت اصفهان با حجم معاملاتی بیش از 6میلیون سهمی، حدود 42درصد از ارزش کل معاملات دیروز را به خود اختصاص داد.

همچنین این نماد به همراه نمادهای معاملاتی مپنا و فولاد خوزستان نه تنها تاثیر منفی نمادهای «وغدیر» و «فولاد» را خنثی کردند، بلکه در نهایت باعث رشد 4 واحدی شاخص کل شدند. در این روز دیگر شاخص ها از جمله شاخص بازار اول یک واحد افزایش، بازار دوم 22 واحد افزایش و صنعت 4 واحد افزایش را تجربه کردند.

در معاملات دیروز از 133 نماد معامله شده، 31 نماد با افزایش قیمت، 72 نماد با کاهش قیمت و 30 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند. در این راستا نمادهای معاملاتی خوراک دام پارس، پتروشیمی اراک، مهرکام و فروسیلیس بیشترین افزایش قیمت و نمادهای معاملاتی قند هگمتان، شیشه قزوین، عمران و توسعه فارس و لبنیات پاک بیشترین کاهش قیمت را در بازار دیروز به خود اختصاص دادند.

همچنین نماد معاملاتی مپنا با صف خرید بیش از 4میلیون سهمی، صدرنشین جدول بیشترین تقاضای خرید شد. سایپا و گلوکوزان نیز به ترتیب رتبه های دوم و سوم این جدول را کسب کردند.

این درحالی است که نماد معاملاتی «وامید» صدرنشین جدول بیشترین تقاضای فروش شد. ارزش ریالی صف یادشده 14میلیارد ریال بود.

گفتنی است در پایان معاملات روز گذشته نمادهای رایان سایپا، سیمان صوفیان و سرمایه گذاری توسعه صنعتی جهت برگزاری مجمع متوقف شدند.

همچنین نمادهای معاملاتی مپنا، سیمان کرمان، سرمایه گذاری بیمه و موتورسازان تراکتورسازی در بازار امروز مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی هستند.