آرشیو چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۵۹
اجتماعی
۶

اخاذی گزاف از زائران ایرانی در فرودگاه نجف

گروه اجتماعی: زائران ایرانی از پرداخت مبالغ زیاد در فرودگاه نجف اشرف ابراز ناخرسندی کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نجف اشرف، غلامرضا لطیفی زائر ایرانی گفت: دریافت چهل دلار از زائران ایرانی در فرودگاه نجف زیاد است زیرا مبلغ واقعی که باید زائران بپردازند رقم ناچیزی است و در هیچ فرودگاهی چنین پولی گرفته نمی شود.

مهدی عبادی رئیس شرکت ایرانی ماهان در عراق هم گفت: گرانی و کمبود خدمات در فرودگاه نجف سبب رویگردان شدن مسافران از فرودگاه نجف خواهد شد و دریافت 40 دلار از مسافران رقم بسیار بالایی است و ما را وادار خواهد کرد کاروان های مسافرتی خود را از طریق فرودگاه بغداد وارد عراق کنیم که در آنجا چنین مبالغ هنگفتی از مسافر نمی گیرند.

در این میان نجاح البلاغی رئیس فرودگاه نجف گفت: با شرکت های هواپیمایی طرف قرارداد با فرودگاه بین المللی نجف توافق شد که این شرکت ها مالیات خدمات فرودگاه را از سود بلیت های خود دریافت کنند تا این بار به دوش مسافر نیفتد.

وی افزود: اداره فرودگاه، قیمت کرایه از فرودگاه به شهر را برای تاکسی ها 20 هزار دینار و برای اتوبوس ها دو هزار دینار تعیین کرد.

گفتنی است شماری از مسافران ایرانی که از طریق فرودگاه نجف وارد عراق شدند از قیمت بسیار بالای تاکسی های فرودگاه که گاهی تا بیست هزار دینار و حدود 17 دلار می رسد، گله مند بودند زیرا این قیمت فقط برای انتقال مسافر به مسافتی کمتر از 400 متر اخذ می شود و این مبالغ علاوه بر 40 دلاری است که از مسافران خارجی و یا 20 دلاری است که از مسافران عراقی اخذ می شود.