آرشیو دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۶۶۸۳
شهرستان ها
۱۶

مدیر کل تعزیرات خراسان شمالی: عدم رعایت بهداشت محیط بالاترین علت میزان تخلفات خراسان شمالی است

بجنورد - خبرنگار رسالت:

بیش از 55 درصد پرونده های تخلفات استان خراسان شمالی مربوط به عدم رعایت بهداشت محیط است.

مدیرکل تعزیرات استان خراسان شمالی گفت: در سال گذشته 5 هزار و 626 پرونده تخلف در این سازمان رسیدگی شد که 5 هزار و 392 پرونده مختومه و مورد اجرا قرار گرفته است.

سیدمحمد مهدی مهاجریان مقدم افزود: در مجموع این تعداد 12 میلیارد و 284 میلیون ریال محکوم به پرداخت جریمه شدند که تاکنون 3 میلیارد و 216 میلیون ریال از آنها وصول شده است.

وی عمده تخلفات این استان را تخلفات پزشکی، تخلفات جایگاه های سوخت، دفاتر پستی و... عنوان کرد و گفت: در این خصوص 6 پرونده تخلفات پزشکی، 10 پرونده تخلفات پستی، 8 پرونده تخلفات جایگاه سوخت، 6 پرونده تخلفات کارخانه ها، 8 پرونده در خصوص تخلفات شرکتهای حمل و نقل و. .. رسیدگی شده که عمده دلیل اصلی آنها گرفتن رشوه، عرضه خارج از شبکه، گرانفروشی و کم فروشی بوده است.

وی اذعان کرد: این استان در خصوص میزان پرونده های تخلفات مقام سوم کشور و از لحاظ عملکرد شعب این اداره کل در رسیدگی به تخلفات مقام اول کشور را داراست.

مدیرکل تعزیرات استان خراسان شمالی همچنین از رسیدگی به تخلفات اداری خبر داد و گفت: در سال گذشته چندین مورد شکایت برعلیه شهرداری بجنورد که عوارض ساخت و ساز ساختمان و یا فروش تراکم را بیش از مبالغ مصوب وزارت کشور و یا مصوبات قبلی شورا رفته بود داشته ایم.وی اظهار داشت: 6 پرونده برای این نهاد دولتی تشکیل شد که با بازرسی های انجام شده تخلف شهرداری بجنورد تائید شد، اما هنوز رای قطعی در این خصوص صادر نشده است.