آرشیو دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۸
شهرستان ها
۱۱

ایران در کیهان

کاهش مصرف برق

اصفهان- خبرنگار کیهان:طی سه ماهه اول سال جاری حداکثر مصرف برق در استان اصفهان نسبت با سال گذشته 75 مگاوات کاهش یافت.

مهندس پیرپیران مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان این مطلب گفت: دراین مدت رشد مصرف نیز به شدت متوقف شده است.

برگزاری همایش زمین شناسی

¤ سومین همایش تخصصی کشوری زمین شناسی چهارم و پنجم آبان ماه سال جاری در دانشگاه پیام نور اصفهان برگزار می شود.

دکتر شاه کرمی دبیر این همایش با بیان این خبر گفت: این همایش ملی در محورهای سنگ شناسی، فسیل شناسی، زمین شناسی ساختمانی، ژئوفیزیک آب شناسی، زمین شناسی نفت، ژئوتوریسم، زمین شناسی زیست محیطی و زمین شناسی پزشکی برپا می شود.

نصب3 پل عابر پیاده

گرگان- خبرنگار کیهان: سه دستگاه پل هوایی عابرپیاده بزودی در شهر گرگان نصب می شود.

ابراهیم کریمی شهردار گرگان از نصب سه دستگاه پل هوایی عابر پیاده در شهرخبر داد و افزود: دو دستگاه پل هوایی در دو طرف میدان شهرداری (ابتدای خیابان شهدا و خیابان پاسداران) و یک دستگاه نیز در مسیر کمربندی مقابل شهرک حافظ (میدان بار انقلاب) با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 650 میلیون ریال نصب می شود.

احداث مرکز مدیریت بحران

رشت- خبرنگارکیهان:با حضور استاندار گیلان عملیات احداث ساختمان مرکز مدیریت بحران و زلزله نگاری استان آغاز شد.

بنابر اعلام مدیرکل مسکن و شهرسازی گیلان ساختمان مرکز مدیریت بحران استان در زمینی به مساحت 2 هکتار با زیربنای 2 هزار و 400 مترمربع در سه طبقه در رشت احداث می شود.

زیباسازی مدارس در بوشهر

بوشهر- خبرنگار کیهان: 60 هزار نفر از دانش آموزان بوشهری در طرح هجرت کلاس ها و مدارس خود را به سلیقه خود زیباسازی می کنند.

بهره برداری از اولین خانه عالم

مهربان- خبرنگار کیهان: در مراسمی با حضور جمعی از مسئولین شهرستان سراب و بخش مهربان اولین خانه عالم شهرستان سراب در روستای ایوق بخش مهربان به بهره برداری رسید.

عملیات بهینه نشای برنج

گرگان- خبرنگار کیهان: مدیرجهاد کشاورزی کردکوی گفت: درسال زراعی جاری به منظور توسعه زیرکشت مکانیزه برنج و کاهش تولید، عملیات بهینه نشا توسط بانک نشای شرکت تعاونی تولید رویان ساقی در اراضی کردکوی آغاز شد.

محمدتقی جهانشاهی در جلسه شورای کشاورزی شهرستان کردکوی افزود: این طرح در سال جاری در سطح 120 هکتار به مرحله اجرا درآمده است. استقبال کشاورزان از این طرح بسیار بالابوده و تمایل زیادی بر اجرای کشت به روش مکانیزه دارند.