آرشیو پنجشنبه ۸ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۸۵۷
بورس - شرکت ها
۱۱

معاون سازمان خصوصی سازی خبر داد

عرضه بلوک «شپنا» در اوایل شهریور ماه

فارس- معاون سازمان خصوصی سازی از عرضه بلوک عمده پالایش نفت اصفهان در اوایل شهریورماه خبر داد و گفت: واگذاری بلوک به قیمت گذاری مجدد نیاز دارد.

مهدی عقدایی درباره عرضه روزهای اخیر سهام حفاری شمال اظهار داشت: بعد از عرضه اولیه و 150 میلیون سهمی حفاری شمال در چهارشنبه گذشته، تا به امروز به ترتیب 20، 40، 50 و 50 میلیون سهم دیگر از این شرکت توسط سازمان خصوصی سازی در بورس عرضه شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب با احتساب عرضه 50 میلیون سهم حفاری شمال در روز گذشته بیش از 12 درصد از سهام این شرکت به صورت تدریجی عرضه و به فروش رسیده است.

به گفته عقدایی، واگذاری 5 درصد سهام ترجیحی به کارکنان حفاری شمال در حال انجام است.

معاون سازمان خصوصی سازی در خصوص عرضه عمده و بلوکی سهام پالایش نفت اصفهان که به دلیل توقف نماد و برگزاری مجمع به تعویق افتاده، خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری مجمع این شرکت، واگذاری بلوک 05/9 درصدی این شرکت به قیمت گذاری مجدد و تصویب هیات واگذاری نیاز دارد. عقدایی افزود: با این اوصاف عرضه بلوک عمده پالایش نفت اصفهان اوایل شهریورماه انجام خواهد شد.

وی در رابطه با برنامه عرضه های عمده و جدید سازمان خصوصی سازی نیز توضیح داد: در حال حاضر عرضه جدیدی نداریم و باید منتظر پذیرش و درج سه شرکت بیمه آسیا، البرز و دانا در بورس باشیم. عقدایی گفت: مراحل آماده سازی این سه شرکت درحال نهایی شدن است و بیشتر مدارک لازم به بورس ارائه شده تا بعد از درج در بورس، سهام این سه شرکت بیمه ای نیز تا پایان تابستان عرضه شود.