آرشیو یکشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۸۸۹
بورس - شرکت ها
۱۱

از سوی هیات واگذاری

بلوک های «بترانس» و «شپنا» قیمت گذاری شدند

عکس: مهدی حاجی وند
عکس: مهدی حاجی وند

گروه بورس- معاون سازمان خصوصی سازی از قیمت گذاری بلوک های 35درصدی «ایران ترانسفو» و 05/9درصدی «پالایش نفت اصفهان» در جلسه دیروز هیات عالی واگذاری خبر داد.

«سید مهدی عقدایی» گفت: در این جلسه قیمت گذاری دو بلوک 35 و 9 درصدی شرکت های ایران ترانسفو و پالایش نفت اصفهان انجام و مقرر شد هر سهم ایران ترانسفو 9122 ریال و هر سهم پالایش نفت اصفهان 7487 ریال عرضه شود.

وی افزود: ساتکاب سهامدار 40درصدی ایران ترانسفو است که جدای از 35درصدی که مشمول واگذاری شده، 5درصد دیگر به صورت ترجیحی به کارکنان شرکت واگذار می شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در رابطه با شرکت های ابنیه راه آهن، حمل ونقل دریایی آبادان، سازمان توسعه راه های ایران و شرکت تجاری ایران که پیش از این عرضه اما مشتری نداشتند، مقرر شد با کاهش قیمت یا افزایش تسهیلات واگذاری، در آینده نزدیک به صورت مزایده ای به فروش روند.

وی ادامه داد: زمان واگذاری سهام شرکت های ایران ترانسفو و پالایش نفت اصفهان و شر کت های یاد شده بعد از درج آگهی طی 20روز آینده مشخص خواهد شد که به نظر می رسد این اقدام حداکثر تا یک ماه آینده انجام شود.

عقدایی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع واگذاری بلوکی شرکت حفاری شمال در جلسه امروز مطرح شد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود زمان تعیین قیمت این شرکت به جلسه آتی موکول شد. همچنین قیمت گذاری بلوکی سهام حفاری شمال بابت رد دیون خواهد بود نه عرضه در بورس.

وی در خصوص موضوع واگذاری بلوک 51 درصدی سهام مخابرات در چهارشنبه جاری و عدم رعایت شروط تعیین شده شرکت بورس تاکنون خاطرنشان کرد: شرکت بورس در حالی اعلام کرده که شرکت مخابرات باید گزارش مفصلی از اثرات واگذاری سهام این شرکت را اعلام کند که بعد از ارائه گزار ش های مربوطه، سهام مخابرات در 18 شهریورماه به قیمت هر سهم 340 تومان عرضه خواهد شد.