آرشیو چهارشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۶۲
فرهنگ و هنر
۱۶

کشف استعداد های اذان گویی تهران با برگزاری یک جشنواره سراسری صورت می گیرد

گروه فرهنگ و هنر: جشنواره گلبانگ ملائک با هدف کشف استعداد های اذان گویی در مقاطع مختلف تحصیلی شهر تهران نیمه آبان در فرهنگسرای خاتم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ما حجت الاسلام والمسلمین رضا فیاضی مسوول ستاد اقامه نماز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: در این جشنواره نوجوانان و جوانان مستعد قرائت اذان در مقطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان شناسایی و سپس با تربیت ایشان نسل اذان گویی را پرورش خواهیم داد.

وی افزود: ترویج فرهنگ اذان گویی و پخش اذان به صورت زنده از مساجد، ایجاد ارتباط با موذنان و تقویت پیوستگی فرهنگی میان نسل قدیم و جدید از دیگر اهداف این طرح است.

به گفته فیاضی، فرهنگسراهای خاتم، قرآن و ولاء در تهران مراکزی هستند که این جشنواره در آنها به طور همزمان برگزار می شود. وی افزود: پسران سنین 12 تا 15 سال و 16 تا 18 سال می توانند در این جشنواره حضور پیدا کنند.

ثبت نام از علاقه مندان در این جشنواره از امروز آغاز می شود و برای این کار افراد مستعد می توانند به تمامی مساجد، فرهنگسراها و خانه های فرهنگ شهر تهران مراجعه کنند. بر همین اساس ثبت نام ابتدا در مناطق22 گانه انجام می شود و به دو صورت حضوری و تلفنی است. علاقه مندان به ثبت نام، در ماه مبارک رمضان از ساعت 9 تا 12 و 30 دقیقه و در سایر ایام از ساعت 9 تا 16 با شماره تلفن 66242805 تماس حاصل کنند.

سعید زکی لو رئیس فرهنگسرای خاتم و دبیر اجرایی جشنواره گلبانگ ملائک نیز در ادامه این نشست گفت: در پایان این جشنواره سه نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب و معرفی می شوند.

به گفته وی به نفرات برتر هر مقطع سنی جوایزی همچون کمک هزینه سفرهای زیارتی، بسته های فرهنگی و لوازم التحریر اهدا می شود و اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی به عنوان نخبه اذان گو در بانک اطلاعاتی به ثبت خواهد رسید.