آرشیو پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۰۴
ورزشی
۱۳

بایرن مونیخ در آستانه حذف شدن قرار گرفت منچستریونایتد، چلسی، پورتو و بوردو صعود کردند

در آغاز دور برگشت از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا چهار تیم منچستریونایتد و چلسی انگلستان، پورتو پرتغال و بوردو فرانسه صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها را قطعی کردند.

در حساس ترین دیدار دور برگشت از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا سه شنبه شب تیم آث میلان ایتالیا در ورزشگاه «جوزپه مه آتزا» شهر میلان به مصاف رئال مادرید اسپانیا رفت و در حالی که از حمایت بیش از 75 هزار تماشاگر بهره می برد در پایان به نتیجه تساوی یک بر یک رضایت داد. کریم بنزما(29) برای رئال و رونالدینیو (35-پنالتی) برای میلان گلزنی کردند.با این تساوی میلان و رئال هفت امتیازی باقی ماندند و تیم مارسی با پیروزی 6 بر 2 مقابل اف ث زوریخ جمع امتیازات خود را به شش رساند و در یکقدمی دو تیم مطرح اروپا قرار گرفت. بایرن مونیخ را می توان ناکام بزرگ دیدارهای این هفته لیگ قهرمانان نام نهاد. این تیم در مقابل چشمان بیش از 66 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آلیانتس آره نا با 2 گل تن به شکست داد. بوردو با غلبه بر بایرن مونیخ 10 امتیازی شد و صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرد. بایرن با این شکست در آستانه حذف از مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا قرار گرفت تا در دو بازی آتی فقط به دنبال پیروزی باشد.در سایر دیدارها دو تیم مطرح انگلیسی چلسی و منچستریونایتد علیرغم توقف برابر حریفان خود به جواز صعود دست پیدا کردند و تیم پورتو با غلبه بر نماینده قبرس به عنوان تیم دوم گروه D راهی مرحله بعد شد.

نتایج کامل بازیهای سه شنبه شب لیگ قهرمانان به این شرح است:

گروه A:

¤ بایرن مونیخ صفر- بوردو فرانسه2

¤ مکابی حیفا صفر- یوونتوس یک

گروهB:

¤ بشیکتاش صفر- ولفسبورگ 3

¤ منچستریونایتد3- زسکا مسکو 3

گل ها: مایکل اوون(29)، پل اسکولز(84) و لوئیز آنتونیو والنسیا(90) برای منچستر- الان ژاگویف(25)، میلوس کراسیچ(31) و واسیلی برژسکی(47) برای زسکا

گروهC:

¤ میلان ایتالیا 1- رئال مادرید 1

¤ مارسی فرانسه6- اف ث زوریخ یک

گروهD:

¤ آپوئل قبرس صفر- پورتو یک

¤ آتلتیکو مادرید2- چلسی 2

گل ها: سرجیو لیونل آگوئرو(66 و 90) برای آتلتیکو مادرید- دیدیه دروگبا(82 و 88) برای چلسی