آرشیو پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۸، شماره ۶۸۵۰
شهرستان ها
۱۴

مشاور استاندار خراسان رضوی در امور جوانان خبر داد:شناسایی و توانمندسازی نخبگان خراسان رضوی در قالب طرح «استان یار»

مشهد-خبرنگاررسالت:

مشاور استاندار خراسان رضوی گفت: نخبگان استان در قالب طرح «استان یار» که در سفر اخیر رئیس جمهور به مشهد مورد استقبال قرار گرفت، شناسایی شده و از استعداد آنان بهره برداری می شود.

سیدهادی طالبیان افزود: طرح «استان یار» با هدف ایجاد بستر مناسب جهت شناسایی، ارتقا، توانمندسازی و بهره مندی از نخبگان جوان در زمینه های مدیریتی، تحلیلی و غیره در رابطه با مسائل اصلی خراسان رضوی تدوین شده است.

وی از تدوین طرح «استان یار» در قالب مطالعاتی، ساختاری، کمیسیون، همایش، کارگاه و پورتال خبر داد و گفت: راهبرد این برنامه بسترسازی به منظور استفاده از ظرفیت نخبگان جوان در تصمیم سازی های خراسان رضوی است.

رئیس سازمان جوانان خراسان رضوی راه اندازی پورتال الکترونیک استان یار، شناسایی یک هزار نفر نخبه جوان در استان، تشکیل شورای معین برنامه ریزی و توسعه جوانان استان و برگزاری هم اندیشی های مسائل استان را از جمله شاخص های کارآیی برنامه «استان یار» معرفی کرد.

طالبیان ادامه داد: به منظور اثربخشی برنامه «استان یار» شاخص هایی از جمله ساماندهی حوزه مشاوران جوان دستگاه ها، ایجاد جایگاه مناسب در ارتباط موثر نخبگان جوان با شورای برنامه ریزی و توسعه استان و همچنین بسترسازی برای بهره مندی مطلوب از ظرفیت نخبگان استان مدنظر قرار دارد.

وی به تائید7 طرح بزرگ و ارزشمند در حوزه جوانان در سومین سفر استانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: این طرح ها در راستای اسناد بالادستی برنامه ریزی در حوزه جوانان، از جمله سند ازدواج، اوقات فراغت و هویت می باشد.