آرشیو چهار‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۸
اجتماعی
۴

مدیرعامل ایرنا:تحمل پذیری دولت نهم باعث رشد و نشاط فضای رسانه ای کشور شد

گروه اجتماعی مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، تحمل پذیری و سعه صدر بالای دولت نهم را از عوامل مهم در رونق، رشد و با نشاط شدن فضای رسانه ای کشور عنوان کرد.

محمدجعفر بهداد در دیدار با استاندار اصفهان در حاشیه یازدهمین همایش سراسری روسای مراکز و دفاتر ایرنا در این شهر، افزود: در مقایسه با دولت های گذشته در دولت نهم بیشترین نقدها نسبت به شخص رئیس جمهور مطرح شد اما تحمل بالای رئیس جمهور و مجموعه دولت باعث شد در مقایسه با دولت های قبل شاهد اعمال محدودیت برای رسانه ها نباشیم. وی تصریح کرد: طی فعالیت دولت نهم شاهد رشد و بالندگی محسوس رسانه های کشور بودیم و تداوم این رشد و سرعت گرفتن آن با توجه به اولویت یافتن رویکرد فرهنگی درقالب سفرها و مصوبات دولت دهم دور از انتظار نیست.

علیرضا ذاکر اصفهانی، استاندار اصفهان هم در این دیداربا بیان ضرورت تقویت رسانه های این استان گفت: برای تحقق این مهم تلاشی مجدانه خواهم داشت و با توجه به شناختی که از مسائل و مشکلات رسانه های استان دارم، از هیچ کاری برای رفع مشکلات فروگذار نمی کنم.

وی با ابراز رضایت ازنحوه اطلاع رسانی خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در مدتی که در اصفهان در خدمت مردم استان هستم، حضور ایرنا در تمامی صحنه ها را به صورت پر رنگ دیده ام و کیفیت اطلاع رسانی در این رسانه با توجه به محدودیت هایی که با آن مواجه بوده، مطلوب است.

عبدالرضا داوری معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این دیدار اظهار داشت: پردازش حرفه ای خبر در ایرنا باعث شده اخبار خبرگزاری دولت به عنوان منبع خبری بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی مورد استفاده و استناد قرار گیرد که مبین ظرفیت مناسب این خبرگزاری می باشد. شاهین فرشاد مدیر کل اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز گفت: مرکز اصفهان در بین مراکز خبری ایرنا رتبه دوم را از نظر بیشترین میزان بازدید کننده دارد و اخبار این مرکز در دیگر رسانه ها به نحو چشمگیر مورد استفاده قرار گرفته است.

مهدی بهرامی کیان رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان در این نشست با ارائه گزارشی گفت: رویکرد ایرنا اصفهان تولید اخبار کیفی بوده که رشد 50 درصدی میزان استفاده از اخبار این رسانه در سایر رسانه های سراسری و استانی مبین موفق بودن حرکت در دستیابی به اهداف تعیین شده است.