آرشیو دو‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۲۷۶۸
جهان
۶

کوتاه از جهان

جنبلاط: حزب الله بیمه لبنان است

جام جم آنلاین: ولید جنبلاط رئیس فراکسیون دموکراتیک در مجلس لبنان در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد: سلاح حزب الله، بیمه لبنان در برابر هرگونه تجاوز است.

وی گفت: ما در لبنان بر اصول ثابت استراتژی دفاعی به توافق رسیده ایم و امروز با توجه به فضای آرام حاکم بر کشور، سلاح مقاومت و حزب الله تنها ابزار مرکزی و ضامن حفاظتی لبنان در برابر هرگونه تجاوز احتمالی اسرائیل است.

کاهش محبوبیت اوباما

جام جم آنلاین: پس از گذشت یک سال، نیمی از آمریکایی ها نظر مثبتی نسبت به کارنامه ریاست جمهوری اوباما ندارند.

رادیو آمریکا در گزارشی اعلام کرد: انتخاب باراک اوباما در سال 2008 اتفاقی تاریخی بود. از همان ابتدا وی وعده تغییرات زیادی را در آمریکا داد اما طی یک سال گذشته معلوم شد اجرای وعده ها دشوار است.

پیتر براون، کارشناس موسسه نظرسنجی کوئین پیاک گفت: مهم ترین اختلاف با اوباما اختلاف در دیدگاه هاست.

میچل دست خالی بازگشت

جام جم آنلاین: جورج میچل فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه در سایه اعتراف آمریکا و رژیم صهیونیستی به شکست مجدد سفرش به منطقه، سرزمین اشغالی را بدون برگزاری کنفرانس مطبوعاتی ترک کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این اقدام به خاطر اعتراف تشکیلات خودگردان فلسطین به اختلاف نظر با واشنگتن در مورد از سرگیری مذاکرات با اسرائیل به خاطر پافشاری این تشکیلات بر شرط توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری صورت گرفت.

هشدار مورالس به آمریکا

جام جم آنلاین: اوومورالس رئیس جمهور بولیوی به آمریکا در خصوص مداخله در امور داخلی کشورش هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ونزوئلا، مورالس در مراسم تحلیف و آغاز به کار دومین دوره حکومت خود در بولیوی، آمریکا را از دخالت در امور داخلی کشورش بر حذر داشت.

مورالس تصریح کرد: مسوولان سفارت آمریکا دیگر نگویند که با چه کشورهایی می توانیم رابطه داشته باشیم و با چه کشورهایی نباید رابطه داشته باشیم.