آرشیو یک‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۴۴۴۰
ورزشی
۲۴

امشب در فوتبال اروپا

پیگرینی با تیم سابق خود می جنگد، رم با کاتانیا

امشب در ادامه مسابقات فوتبال باشگاهی در کشورهای عمده اروپایی برخی بازی های مهم شکل می گیرد که شاید سرآمد آنها در اسپانیا و ایتالیا باشد.

در اسپانیا و در ادامه هفته بیست و سوم لیگ این کشور رئال مادرید از ویارئال پذیرایی می کند. رئال که هفته پیش به لطف ثبت اولین شکست فصل برای بارسلونا (در مواجهه این تیم با اتلتیکو مادرید) فاصله خود را با بارسلونا در صدر جدول به 2 امتیاز کاهش داد و دیشب شاهد پیکار بارسا با سانتاندر بود، امشب در برابر تیمی می ایستد که به مدت 5 سال توسط سرمربی کنونی این تیم (مانوئل پیگرینی) هدایت می شد و به «زیردریایی های زرد» معروف است. امشب اوساسونا تیم نکونام و شجاعی هم با وایادولید بازی دارد و اتلتیکو مادرید بعد از قطع نوار موفقیت های تیم پپ گواردیولابه خانه المریا پای می گذارد و در سایر دیدارهای امشب لالیگا، اتلتیک بیلبائو با تندریف، مالاگا با اسپانیول و ساراگوسا با گیخون مسابقه می دهند و آخرین بازی این هفته فردا شب بین والنسیا با ختافه خواهد بود. در ادامه هفته بیست و پنجم لیگ ایتالیا امشب رم از کاتانیا پذیرایی می کند تا به روند نزدیک شدن خود به اینتر صدرنشین این پیکارها ادامه بدهد. رم پنجشنبه شب گذشته در «لیگ اروپا» (جام یوفای سابق) 2-3 به پاناتینایکوس یونان باخت و بعد از بدون شکست ماندن در 21 دیدار متوالی داخلی و خارجی سرانجام ناکام شد اما در «سری A» بیش از

3 ماه و نیم است که باختی نداشته است. امشب میلان نیز میهمان «باری» است تا شاید با فتح این مسابقه ناکامی هفته پیش خود در برابر منچستریونایتد در جام باشگاه های اروپا را تا حدی جبران کند. در سایر دیدارهای این هفته، آتالانتا با کیه وو، بولونیا با یوونتوس، کالیاری با پارما، فیورنتینا با لیوورنو، پالرمو با لاتزیو و سیه نا با ناپولی پیکار می کنند.