آرشیو چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۲۷۹۱
جهان
۶

کوتاه از جهان

البرادعی:اگر مردم بخواهند، می آیم

جام جم آنلاین: مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که چنانچه مردم مصر از او بخواهند نامزد انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور شود، به این درخواست پاسخ مثبت خواهد داد.

البرادعی در گفتگو با شبکه ماهواره ای دریم گفت که تغییر در مصر حتمی، فوری و ضروری است. وی افزود: اوضاع اقتصادی و اجتماعی ملت مصر هرگز اصلاح نخواهد شد مگر این که وضعیت سیاسی آن اصلاح شود.

دیک چنی بستری شد

جام جم آنلاین: معاون جورج بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا در بیمارستانی در واشنگتن بستری شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیک چنی معاون سابق رئیس جمهور آمریکا پس از این که به دلیل دردی در قفسه سینه اش برای انجام آزمایشات پزشکی فوری به بیمارستان منتقل شده بود، به صلاحدید پزشکان بستری شد.

دیک چنی تا کنون 4 مرتبه دچار حمله قلبی شده است. پزشکان بیمارستان جورج واشنگتن آمریکا اعلام کردند که وضعیت دیک چنی ثابت است و تنها به برخی مراقبت های بیشتر نیاز دارد.

دالایی لاما: به چین عشق می ورزم

جام جم آنلاین: رهبر معنوی تبت اظهار کرد به رغم نگرانی درباره آنچه که آن را سرکوب فرهنگی پکن در سرزمین خود خواند در دل خود نسبت به چین عشق می ورزد.

دالایی لاما، در گفتگو با شبکه سی.ان.ان افزود: ما خواستار جدایی از چین نیستیم زیرا تبت به لحاظ مادی عقب افتاده است، تمام تبتی ها خواستار یک تبت مدرن هستند بنابراین به همین دلیل ماندن در چارچوب حاکمیت جمهوری خلق چین به نفعمان است.

عمرالبشیر: جنگ به دارفور باز نمی گردد

جام جم آنلاین: رئیس جمهور سودان در آستانه امضای رسمی توافق نامه دوحه در زمینه صلح در دارفور اظهار کرد: توافق نامه صلح آغازی برای پایان جنگ در دارفور خواهد بود.

به گزارش ایسنا، عمر البشیر، رئیس جمهور سودان در دیدار با اقلیت سودانی ها در قطر اظهار کرد: چالش ما در آینده، بازسازی، توسعه و ساخت دارفور است. وی بیان کرد: اکنون روابط ما با چاد در بهترین شرایط خود قرار دارد و هرگز به روابط پرتنش گذشته باز نمی گردیم.