آرشیو پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۴۴۵۵
ورزشی
۲۴

فوتبال اروپا

توپ های یکسان برای لالیگا و کالچو

مقامات یوفا در مراسمی از توپ های جدید و متحدالشکل لالیگا، کالچو و لیگ برتر انگلیس رونمایی کردند. توپ های قرمز رنگ با رنگ دوم تیره تر نسبت به رنگ اصلی از فصل آینده در لالیگا اسپانیا، کالچو ایتالیا و لیگ برتر انگلیس مورد استفاده قرار می گیرند. یوفا این طرح را به عنوان نمادی برای اتحاد بیشتر فوتبال سه کشور اسپانیا، ایتالیا و انگلیس معرفی کرده و فرانسه و آلمان نیز بزودی به این طرح سراسری ملحق می شوند. وزن، اندازه، رنگ، طراحی روی توپ، لایه های مخصوص حفظ خصلت الاستیکی، قابلیت جاسازی سنسور الکترونیکی عبور از خط دروازه و قیمت پایه 100 یورو از ویژگی های توپ مدل T90 نایک است.

بکام: فوتبال من با لباس منچستر به پایان می رسد

هافبک نامدار و انگلیسی تیم میلان ایتالیا گفت روزی در اولدترافورد و با هواداران خود با فوتبال حرفه ای خداحافظی خواهد کرد. دیوید بکام که دیشب در چارچوب جام قهرمانان اروپا با لباس میلان روبه روی تیم سابقش قرار گرفت، اظهار داشت: زندگی من با نام منچستریونایتد گره خورده است. شک نکنید که فوتبال من با لباس همین تیم به پایان می رسد.

پیروزی ساندرلند و بیرمنگام در لیگ انگلیس

ساندرلند و بیرمنگام هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های انگلیس را با پیروزی سپری کردند.سه شنبه شب ساندرلند در خانه پیروزی پرگلی را تجربه کرد و با چهار گل از سد بولتون گذشت. دارن بنت در این دیدار ستاره ساندرلند بود و سه گل از چهار گل تیمش را به ثمر رساند. در دیگر دیدار این شب بیرمنگام با نتیجه دو بر یک از سد پورتزماوس گذشت.