آرشیو دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۲۸۰۶
سیاسی
۲

آخرین گزارش مرکز پژوهش های مجلس که یازدهم اسفندماه انتشار یافت، درباره نتایج ناشی از تورم هدفمندی یارانه ها بود

انتقاد شدید دولت از مرکز پژوهش های مجلس

پایگاه اطلاع رسانی دولت با انتشار گزارشی به انتقاد شدید از گزارش های مرکز پژوهش های مجلس پرداخت و این گزارش ها را ابزاری ژورنالیستی برای هجمه تبلیغاتی به دولت دانست.

به گزارش ایسنا، در گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت آمده است، نتایج یک بررسی کارشناسی حاکی از آن است که گزارش های تولید شده در مرکز پژوهش های مجلس که قاعدتا باید براساس اصول علمی و پژوهش بویژه بی طرفی و جانبداری در قضاوت تهیه شود، براساس رویکرد خاصی به ابزاری ژورنالیستی برای هجمه تبلیغاتی به دولت تبدیل شده است. براساس این گزارش، مرکز پژوهش های مجلس در روزها و هفته های اخیر در حالی ده ها گزارش علیه لایحه بودجه 1389 منتشر کرده و نام آنها را گزارش کارشناسی گذاشته که تجربه سال گذشته نشان می دهد گزارش های این مرکز صرفا برای جریان سازی علیه دولت و ایجاد خوراک تبلیغاتی برای رسانه های خارجی ضدانقلاب و همین طور برخی محافل داخلی مخالف دولت تهیه می شود.

پایگاه اطلاع رسانی دولت در گزارش خود نمونه ای از گزارش های مرکز پژوهش های مجلس ذکر کرده و آورده است گزارش بهمن سال گذشته با موضوع کسری بودجه 24 هزار میلیارد تومانی لایحه بودجه سال 88 کل کشور جنجال بزرگی علیه دولت به پا کرد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرده است، متاسفانه جوسازی ناشی از گزارش مرکز پژوهش ها تا مدت ها و البته با سکوت مسوولان این مرکز ادامه داشت و با وجود اظهارنظر مسوولان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور درباره بی اساس بودن ادعای کسری 44 هزار میلیارد تومانی بودجه 88، حجم هجمه علیه دولت کاهش پیدا نکرد. در نتیجه این جوسازی ها رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی خود با رد گزارش مرکز پژوهش های مجلس مبنی بر این که لایحه بودجه سال 1388 بالغ بر 44 هزار میلیارد تومان کسری دارد، گفت: لایجه بودجه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی نه تنها کسری آشکار، بلکه کسری پنهان نیز ندارد.

آخرین گزارش مرکز پژوهش های مجلس که یازدهم اسفندماه انتشار یافت، درباره نتایج ناشی از تورم هدفمندی یارانه ها بود که در آن پیش بینی کرده بود چنانچه دولت بخواهد از محل اجرای هدفمندسازی یارانه ها در سال آینده 40 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند، 68 درصد به میزان تورم موجود اضافه خواهد شد.