آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۱۳
حوادث
۱۵

در پی انتشار تصویر یکی از مسئولان عالی رتبه رئیس کل دادگستری استان تهران خبر داد: مدعی العموم اتهام زنی سایت «الف» را پیگیری می کند

رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص اقدام اخیر سایت «الف» اظهار داشت: چنانچه مسئولی به دلیل انجام وظیفه مورد اتهام و تهمت قرار گیرد، مدعی العموم باید به نیابت از جامعه به موضوع رسیدگی کند.

به گزارش ایرنا، سایت خبری «الف» وابسته به یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی انتشار بیانیه اخیر نمایندگان مبنی بر حمایت آنان از قوه قضاییه در برخورد با دانه درشت های مفاسد اقتصادی، تصویر یکی از مسئولان عالی رتبه دولتی را بر روی این بیانیه منتشر و او را مصداق این بیانیه معرفی کرده است.

«علیرضا آوایی» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا در این باره گفت: در صورتی که مسئولی به دلیل انجام وظیفه مورد اتهام و توهین قرار گیرد، مدعی العموم و سیستم قضایی وظیفه دارد به این موضوع رسیدگی کند حتی اگر شاکی خصوصی وجود نداشته باشد.

این مقام قضایی در عین حال اظهار داشت: فرد یا مسئول در معرض اتهام قرار گرفته نیز می تواند شکایت کند و دستگاه قضایی موظف است به شکایت وی رسیدگی کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادمه داد: در کشور، مسئولانی هستند که در رده های مختلف انجام وظیفه می کنند و اگر قرار باشد با هر حادثه یا بیانیه ای احساس کنند که آبرو و حیثیتشان در معرض خطر قرار دارد، روحیه کار و تلاش آنان از بین می رود.

وی تصریح کرد: دعواها و کشمکش های سیاسی امری طبیعی و گاهی اوقات نعمت است و تا زمانی که آبروی افراد در خطر نباشد، هیچ اشکالی ندارد اما همین که حیثیت چندین ساله فردی به خطر بیفتد، دیگر توجیهی برای این کشمکش ها وجود ندارد.

آوایی درباره بیانیه نمایندگان مجلس مبنی بر حمایت از قوه قضاییه در مبارزه با دانه درشت های مفاسد اقتصادی نیز گفت: بیانیه نمایندگان مجلس کلی بود و فرد خاصی مورد نظر آنان نبود.این مقام قضایی اضافه کرد: اینکه افراد بر مبنای اطلاعات غیرمستدل و از روی ظن و گمان، فرد خاصی را مورد اتهام قرار دهند، درست نیست و هیچ دادگاه و محکمه ای این موضوع را نمی پذیرد.

آوایی خاطرنشان کرد: تا زمانی که محکمه صالحه ای درباره شخص یا فردی اعلام محکومیت نکند، هیچ کس اجازه ندارد به دیگران تهمت و اتهام بزند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در عین حال تصریح کرد: تاکنون هیچ پرونده ای درباره مقام مسئولی که سایت «الف» به وی اتهام زده است، در دادگاه تشکیل نشده است.