آرشیو شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۲۰۶۷
ورزش
۲۴

صعود اینتر در شب خاموشی ستارگان بارسلونا

بارسلونا برد و حذف شد

تیم فوتبال اینترمیلان، بامداد پنج شنبه با وجود شکست مقابل بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا راه یافت.

دیدار برگشت این دوتیم در چارچوب مرحله نیمه نهایی این مسابقات، بامداد پنج شنبه در ورزشگاه «نیوکمپ» شهر بارسلون برگزار شد که با برتری یک برصفر تیم میزبان همراه شد؛ اما اینترمیلان به دلیل گل زده بیشتر در بازی رفت، به دیدار پایانی راه یافت.

این بازی به داوری «فرانک دی بلکر» از بلژیک برگزار شد که در پایان، تیم بارسلونا باوجود حملات فراوان، تنها یک بار موفق به فتح دروازه تیم اینترمیلان شد. «جرالد پیکه» مدافع پیش تاخته بارسلونا در دقیقه 84 از پاس خوب «ژاوی» کاپیتان تیم میزبان سود برد و توانست دروازه تیم اینتر را باز کند.

تیم اینترمیلان که در بازی رفت با حساب سه بریک پیروز شده بود در مجموع با حساب سه بر دو به برتری رسید و به فینال راه یافت. بارسلونا که نیاز به پیروزی دو بر صفر داشت تا به دیدار نهایی راه یابد با اخراج تیاگوموتا بازیکن تیم فوتبال اینتر در دقیقه 28 راه خود را برای صعود هموار می دید؛ اما شاگردان مورینیو به ویژه دروازه بان ملی پوش برزیلی این تیم تا دقایق پایانی بازی، اجازه نفوذ به بازیکنان بارسلونا را ندادند. داور مسابقه که 4 دقیقه وقت اضافی برای نیمه دوم این بازی در نظر گرفته بود در نهایت در دقیقه 4+ 90 سوت پایان این دیدار را نواخت تا بارسلونا در شب خاموشی ستارگان بزرگش چون مسی با وجود پیروزی یک بر صفر از راهیابی به فینال مسابقات باز ماند.

پیش از این تیم بایرن مونیخ با پیروزی مقابل لیون گام به دیدار نهایی لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا گذاشته بود.

دیدار نهایی این مسابقات معتبر روز شنبه اول خردادماه در ورزشگاه «سانتیاگو برنابئو» شهر مادرید پایتخت اسپانیا برگزار خواهد شد