آرشیو یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۲۰۸۰
بانک و بیمه
۱۲

شورای عالی بیمه تصویب کرد: آزادسازی تعرفه بیمه مسوولیت مدنی حرفه ای پزشکان و بیمه حوادث اشخاص

گروه بازار پول- مرحله سوم برنامه اصلاح نظام تعرفه بازار بیمه مرکزی برای آزادسازی تعرفه رشته های بیمه مسوولیت مدنی حرفه ای پزشکان و بیمه حوادث اشخاص (انفرادی و گروهی) در شورای عالی بیمه کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی بیمه در سیصد و شانزدهمین جلسه خود که روز چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 در بیمه مرکزی تشکیل شد، اجرای مرحله سوم برنامه اصلاح نظام تعرفه بازار بیمه کشور را با آزادسازی تعرفه رشته های بیمه مسوولیت مدنی حرفه ای پزشکان و بیمه حوادث اشخاص (انفرادی و گروهی) تصویب کرد.

هم اکنون دو مرحله از برنامه اصلاح نظام تعرفه بازار بیمه کشور با آزادسازی تعرفه های بیمه عملیاتی شده و قرار است این برنامه به صورت تدریجی و طی یک دوره حداکثر 5 ساله به منظور تسهیل بازار رقابتی اجرا شود. تاکنون تعرفه بیمه های باربری، کشتی، هواپیما، مهندسی، بدنه خودرو، آتش سوزی صنعتی و آتش سوزی ساختمان های مسکونی آزاد شده است و از اردیبهشت سال جاری اجرای مرحله سوم برنامه اصلاح نظام تعرفه بازار بیمه کشور با آزادسازی تعرفه رشته های بیمه پول در گردش، بیمه مسوولیت مدنی حرفه ای پزشکان و حوادث اشخاص (انفرادی و گروهی) در دستور کار شورای عالی بیمه قرار گرفته است.

براساس رویکرد و سیاست های بیمه مرکزی که در قالب طرح تحول در صنعت بیمه و برنامه 5 ساله اعلام شده، ابتدا قرار است تعرفه رشته هایی آزاد شود که درصد کمتری از سبد بیمه ای کشور را تشکیل می دهند. هدف از این سیاست، فشار نیامدن به مردم و جلوگیری از کاهش ضریب نفوذ صنعت بیمه در کشور است.