آرشیو یک‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۹، شماره ۲۹۵۹
ورزشی
۱۸

چلسی - آرسنال؛ شهرآوردی که لندن را تحت تاثیر قرار می دهد

امروز نوبت برگزاری یکی از 4 بازی بزرگ نیم فصل اول لیگ برتر انگلستان است، دیداری از جنس شهرآوردهای حساس دنیا که نتیجه اش تمام خیابان های لندن را تحت تاثیر قرار می دهد.

چلسی و آرسنال امشب در حالی در ورزشگاه استمفردبریج به مصاف هم می روند که خاطرات شیرین پیروزی های آبی های چلسی مقابل تیم همشهری از ذهن هواداران این تیم نرفته است. آرسنال فصل گذشته هر دو دیدار رفت و برگشت را به چلسی واگذار کرد و حتی یک بار هم موفق به گلزنی نشد. شکست 3 بر صفر در ورزشگاه امارات و در مقابل چشم هزاران هوادار، از تلخ ترین اتفاق های فصل گذشته تیم قرمزپوش لندنی بود ضمن این که در دیدار برگشت هم آرسنال دست خالی زمین مسابقه را ترک کرد و با 2 گل مغلوب چلسی است.

این در حالی است که تیم های آرسنال و چلسی تاکنون 146 بار در لیگ با هم روبه رو شده اند و آرسنال با 56 پیروزی عملکرد بهتری نسبت به رقیب لندنی اش داشته است. در سوی مقابل چلسی تنها 43 بار حریف خود را شکست داده و 44 بار هم تلاش دو تیم با تساوی به پایان رسیده است. در مجموع نیز، بازی امروز صدوهفتادو چهارمین بازی دو تیم مطرح لندنی است. آرسنال با 69 پیروزی در مقابل 53 برد چلسی، باز هم عملکرد بهتری نسبت به همشهری اش داشته است.

هر دو تیم در آخرین دیدار خود در لیگ، نخستین شکست فصل را تجربه کرده اند و از این حیث شرایط مشابهی دارند. در عین حال دو تیم در حالی به مصاف هم می روند که تعداد زیادی از بازیکنان خود را به همراه ندارند. در این میان اوضاع آرسنال بسیار وخیم تر است و 8 بازیکن کلیدی از جمله فابرگاس، فان پرسی و آلمونیا را در اختیار ندارند. در سوی مقابل فرانک لمپارد غایب بزرگ چلسی است.

در این بازی، بازگشت دیدیه دروگبا به ترکیب تیم چلسی می تواند بهترین خبر برای هواداران آبی های لندن باشد. مهاجم ساحل عاجی که در 12 مسابقه قبلی اش مقابل آرسنال، 12 بار موفق به گلزنی شده است، می تواند اعتمادبه نفس مردان آنچلوتی را برای تکرار یک پیروزی دیگر مقابل آرسنال دو چندان کند.