آرشیو پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۹، شماره ۲۱۹۵
ورزش
۲۴

بعد از منچستریونایتد؛ لیورپول هم به آمریکایی ها واگذار می شود

لیورپول بحران زده فروخته شد

هیات رییسه باشگاه لیورپول با واگذاری این باشگاه به جان دبلیو هنری سرمایه دار آمریکایی و مالک بوستون رد ساکس (Boston Red Sox) موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری ESPNStar هنری نماینده شرکت سرمایه گذاری ورزشی نیوانگلند (NESV) مالک چند شرکت ورزشی و تیم بیسبال رد ساکس از تیم های حاضر در لیگ حرفه ای بیس بال است.

باشگاه لیورپول در بیانیه ای رسمی واگذاری این باشگاه را به شرکت سرمایه گذاری ورزشی نیوانگلند اعلام کرد. مارتین بروتن رییس هیات مدیره باشگاه در این خصوص می گوید: «از اینکه توانستیم فرآیند گسترده و دامنه دار فروش را به پایان برسانیم، خوشحالم.

هیات رییسه پیشنهاد NESV را پذیرفت، زیرا این پیشنهاد با معیارهایی که از ابتدا جهت فروش باشگاه تعیین شده بود همخوانی داشت. فلسفهNESV همانطور که از عملکردشان در رد ساکس مشهود است فقط پیروزی است.»

بروتن در ادامه می گوید: «حذف بدهی های ناشی از تملک باشگاه به ما فرصت می دهد تا روی تیم سرمایه گذاری کنیم. تنها از این نکته متاسفم که مالکان فعلی باشگاه تلاش زیادی کردند تا این معامله صورت نگیرد و ما می بایست پس از طی فرآیند های حقوقی این قرارداد را نهایی کنیم.»

این قرارداد تنها در صورت تایید مسوولان لیگ برتر انگلستان و حل اختلاف میان هیات رییسه و مالکان فعلی رسمیت خواهد یافت.

شکست 2-1 لیورپول مقابل بلکپول که یکشنبه شب در ورزشگاه آنفیلد رقم خورد، باعث شد تا لیورپول در پایان هفته هفتم رقابت های لیگ برتر در رده یکی مانده به آخر جدول قرار بگیرد.

بدین ترتیب قرمزپوشان بحران زده؛ برای اولین بار در طول 46 سال اخیر در منطقه سقوط قرار گرفته اند. پیش از این خانواده آمریکایی «گلیزرها» که این روزها انتقادات فراوانی از آنها از سوی هواداران باشگاه منچستریونایتد می شود صاحب این باشگاه متمول و پرطرفدار شده بودند.