آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹، شماره ۳۰۲۷
ورزشی
۱۸

آرسنال چلسی؛ فوتبالی داغ در سرمای جزیره

اگر برودت هوای انگلستان اجازه بدهد امشب شاهد یکی از گرم ترین دیدارهای فوتبال جزیره خواهیم بود؛ جایی که آرسنال و چلسی برای صدوهفتادو پنجمین بار به مصاف هم می روند.

دو تیم بزرگ شهر لندن امشب و از ساعت 30 / 23 به وقت تهران در حالی در ورزشگاه امارات به مصاف هم می روند که خیلی ها منتظر گلزنی دوباره مهاجم 32 ساله ساحل عاجی چلسی مقابل تیم آرسن ونگر هستند. دیدیه دروگبا رکورد خارق العاده ای در دیدار با آرسنال رقم زده و در 13 دیداری که مقابل این تیم قرار گرفته، 13 بار گلزنی کرده است.

هرچند این مهاجم در چند بازی اخیر چلسی روند ضعیفی داشته است، اما آنچلوتی در آستانه بازی حساس امشب تاکید دارد دروگبای متفاوتی را مقابل آرسنال خواهید دید: «اگر دروگبا در بهترین فرم خود باشد ما بخت بیشتری برای برد خواهیم داشت ضمن این که آرسنالی ها کمی از عملکرد دروگبا می ترسند، چون او مقابل آنها خیلی عالی کار کرده است.»

البته آنچلوتی تاکید کرد برای او مهم تر از گلزنی دروگبا، پیروزی تیمش مقابل آرسنال است تا فاصله بین آنها و منچستریونایتد بیشتر نشود. چلسی با 31 و آرسنال با 32 امتیاز از 17 بازی، رقابت تنگاتنگی برای کم کردن فاصله خود با منچستریونایتدی دارند که تا قبل از بازی شب گذشته اش با بیرمنگام، با 16 بازی و 34 امتیاز در صدر جدول قرار داشت.

همین فشردگی جدول باعث شده، آرسن ونگر هم بگوید تیمش در بازی خانگی امشب چاره ای جز بردن ندارد: بدیهی است پیروزی در مصاف با چلسی برای ما الزامی است.

چلسی در 18 بازی اخیرش مقابل آرسنال فقط 2 بار بازنده بود و شاید این موضوع به لحاظ روحی روانی به آنها کمک کند که امشب هم از میدان سخت امارات بازنده خارج نشوند. از سوی دیگر آرسنال در این فصل 3 بار در ورزشگاه امارات باخته تا بعد از تیم ته جدولی وستهام، بیشترین باخت خانگی را داشته باشد.

یکی دیگر از آمارهای آزاردهنده برای هواداران آرسنال این است که تیمشان در 11 بازی اخیر مقابل منچستریونایتد و چلسی نه تنها بردی نداشته که با یک تساوی و 10 باخت، عملکردی ضعیف تر از حد انتظار داشته است.

در این شرایط خواسته 60 هزار تماشاگری که امشب به ورزشگاه امارات می آیند این است که تیم محبوبشان با عبور از چلسی، روی تمام این آمارها خط قرمز بکشد.