آرشیو یک‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۳۰۶۰
ورزشی
۱۸

اولین بازی مهاجم جدید چلسی مقابل تیم سابقش، لیورپول است

چلسی لیورپول؛ با چاشنی «فرناندو تورس»

شاید جالب ترین اتفاق ممکن همین باشد که رکورددار گران ترین قرارداد لیگ برتر انگلیس باید در نخستین بازی اش با لباس تیم جدید، مقابل تیم سابقش قرار بگیرد.

فرناندو تورس که هفته گذشته با امضای قراردادی 50 میلیون پوندی به بمب خبری فصل نقل و انتقالات زمستانی فوتبال انگلیس تبدیل شد، امشب باید مقابل لیورپولی بازی کند که نزدیک به 4 فصل تمام با پیراهن قرمزش گلزنی کرده است. این موضوع باعث می شود تا بازی همیشه حساس چلسی و لیورپول، این بار حساسیت بیشتری هم پیدا کند. حداقل برای تورس که این گونه است: «بازی مقابل تیم سابقم، شرایط فوق العاده حساس و جدیدی است که پیش از این هرگز آن را تجربه نکرده ام. تا همین یک هفته پیش با دوستانم در لیورپول تمرین می کردم و حالاباید مقابل آنها قرار بگیرم. البته بازی مقابل دوستان صمیمی ام انگیزه های زیادی را در من ایجاد می کند.»

این انگیزه ها شاید به گلزنی تورس در برابر تیم سابقش، لیورپول بینجامد. نظر تورس در این باره جالب است: «اول از همه باید ببینم در ترکیب قرار می گیرم و این که اگر در ترکیب قرار گرفتم، گل می زنم یا نه؟ برای هواداران لیورپول احترام زیادی قائلم و اگر گل بزنم، شادی نخواهم کرد.»

هرچند چلسی 10 و لیورپول 19 امتیاز با منچستریونایتد صدرنشین فاصله دارند، اما این دو تیم هر سه بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و با شرایط بحرانی هفته های گذشته فاصله گرفته اند.

چلسی و لیورپول از سال 2004 تاکنون، 27 بار در مسابقات مختلف مقابل هم صف آرایی کرده اند که حاصل آن 12 پیروزی برای چلسی و 8 پیروزی برای لیورپول بوده است. آمار می گوید، در بازی امشب هم شانس چلسی برای برنده شدن بیشتر است، چراکه 2 تیم در ورزشگاه استمفوردبریج به مصاف هم می روند. لیورپولی ها از سال 2004 تاکنون در 6 بازی قبلی شان در ورزشگاه خانگی چلسی فقط یک بار به گل رسیده اند که آن هم گل بوسینگوا در سال 2008 است. باید دید در غیاب تورسی که حالادیگر در ترکیب لیورپول نیست، دیگر مهاجمان تیم کنی داگلیش می توانند این طلسم را بشکنند یا نه؟

برای فوتبالدوستانی که بی صبرانه منتظر رویارویی دو تیم مطرح لیگ برتر هستند، بازی چلسی و لیورپول ساعت 30 / 19 امشب، به صورت زنده از شبکه 3 سیما پخش می شود.