آرشیو چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۲۳۰۴
ورزش
۲۴

فوتبال

شکایت شیث رضایی از دایی تخلف است

مجتبی شریفی رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: براساس اساسنامه ای که درفوتبال وجود دارد تمامی اعضا می بایست هرگونه شکایتی که از هر شخص یا تیمی دارند، طرح دعاویشان را در مجموعه و خانواده فوتبال انجام دهند و اگر شکایتشان را از فوتبال به مراجع قضایی خارج از مجموعه فوتبال ببرند، خطا مرتکب شده اند.

بر این اساس شیث رضایی طرح دعوایش در مجموعه فوتبال را به خارج از آن برده و به نوعی نسبت به تعهدات اساسنامه حاکم بر فوتبال پایبند نبوده است. از آنجا که رضایی حرفه اش فوتبال بوده و در آن شاغل است، لذا این کار او تخلف به حساب می آید.

مصطفی نظری بخشیده شد

مصطفی نظری مورد بخشش باشگاه گیتی پسند قرار گرفت تا برای همراهی تیم ملی فوتسال در بازی با برزیل مشکلی نداشته باشد.حسین شمس خبر داده بود مصطفی نظری در صورتی که بتواند نظر مثبت باشگاهش را جلب کرده و گیتی پسندی ها حضور وی را در تیم ملی بلامانع اعلام کنند، بار دیگر به فهرست تیم ملی اضافه خواهد شد. در همین راستا نظری دیروز در باشگاه متبوعش حاضر شد و از رفتاری که در آخرین مسابقه لیگ برتر داشت عذرخواهی کرد.

مسی، درصدر جدول گلزنان لیگ های اروپایی

مسی، برباتوف، کاوانی، گومز و ساو در صدر جدول گلزنان پنج لیگ معتبر اروپایی قرار دارند. در مسابقات لالیگا اسپانیا؛ لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا با 25 گل؛ کریستیانو رونالدوی 24 گله را پشت سرگذاشته است. پس از رونالدو هم داوید و دیگر مهاجم بارسلونا با 16 گل در رده سوم ایستاده است.

سنگربان لاکرونیا تاریخ ساز شد

دانیل آرانسوبیا نخستین دروازه بان گلزن تاریخ لالیگا شناخته شد که در یک بازی رسمی با ضربه سر موفق به گلزنی شده است. سنگربان دپورتیوولاکرونیا در بازی برابر آلمریا برای تیمش موفق به گلزنی شد و به این ترتیب جلوی شکست تیمش را در ورزشگاه «ریازور» گرفت. پیش از این دروازه بان ها در لالیگا تنها از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی در جریان بازی شده بودند. یازده سال پیش ژاک سونگوئو دروازه بان کامرونی لاکرونیا توانسته بود با ضربه سر برای تیمش گلزنی کند، ولی داور بازی با اعلام خطا آن گل را نپذیرفت.