آرشیو چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۴۸۱۱
ایران اقتصادی
۱۰

هفته اول تیرماه صورت می گیرد

عرضه سهام 2 باشگاه پیروزی و استقلال در بورس

معاون خصوصی سازی از تصمیمات جدید این سازمان در خصوص واگذاری باشگاه استقلال و پیروزی و عرضه این دو باشگاه ورزشی در هفته اول تیر ماه خبر داد.

اسماعیل غلامی با بیان این که باشگاه استقلال و پرسپولیس براساس قانون بودجه سال 90 جزو شرکت های مشمول واگذاری هستند، افزود: باشگاه استقلال به صورت شرکت سهامی خاص و باشگاه پرسپولیس به صورت شرکت سهامی عام است. معاون آماده سازی سهام سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: با توجه به این که قیمت گذاری برند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در حال اتمام است، سهام این دو باشگاه ورزشی قبل از شروع لیگ فصل آتی و در هفته اول تیر ماه از طریق فرابورس عرضه خواهد شد و خریداران این دو باشگاه می توانند نسبت به گرفتن بازیکنان جدید براساس قوانین و مقررات سازمان لیگ برتر اقدام کنند.

غلامی تاکید کرد: تمامی قراردادهای جدیدی که با بازیکنان برای فصل آتی منعقد می شود از نظر سازمان خصوصی سازی فاقد اعتبار است و خریداران این دو باشگاه باید نسبت به گرفتن بازیکنان اقدام کنند. وی در مورد قیمت گذاری سهام این دو باشگاه اظهار کرد: موسسه گروه مطالعاتی هوشمند تدبیر که در ارزشگذاری برند تخصص دارد در حال قیمت گذاری این دو باشگاه ورزشی است و قیمت گذاری آن رو به پایان است. معاون سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده ابتدا باشگاه استقلال و سپس باشگاه پرسپولیس قبل از شروع لیگ از طریق فرابورس عرضه می شوند.