آرشیو چهار‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۰، شماره ۲۴۰۶
بورس کالا
۱۵
بازار آتی

قیمت سکه آتی پایین تر از سکه بازار نقدی

گروه بورس کالا– قیمت سکه آتی در نزدیک ترین موعد مبادلاتی در شرایطی نزدیک 420 هزار تومان هم معامله شد؛ که قیمت سکه در بازار نقدی بالاتر از این سطح بود.

قیمت سکه در بازارهای نقدی از 425 هزار تومان تا 426 هزار تومان در نوسان بود. قیمت سکه در شرایطی روی این نرخ قرار گرفت که کاهش نرخ دلار در بازار همچنان وجود دارد و براساس گفته معامله گران همین موضوع کاهش نرخ دلار باعث شده که قیمت ها با نوسان دنبال شود، البته قیمت ها در مبادلات دیروز نسبت به روز ماقبل تغییر خاصی نداشت.

اما در بازار آتی نیز قیمت ها در هر یک از سررسیدها متفاوت بود. سکه مبادلاتی تیرماه بین 420 تا 425 هزار تومان در نوسان بود، کاهش قیمت سکه این قرارداد در دادوستد دیروز نسبت به آغاز معاملات نزدیک 5 هزار تومان بود. در همین حال، قیمت سکه مبادلاتی شهریورماه در محدوده قیمتی 433 هزار تومان تا 439 هزار تومان بود، کاهش قیمت سکه در این قرارداد نیز همانند قرارداد سکه های تیرماه 5 هزار تومان بود.

همچنین سکه های تحویل آبان ماه بین 451 هزار تومان تا 457 هزار تومان در نوسان بود، قراردادهای این موعد مبادلاتی نیز افت پیدا کرد و این کاهش قیمت نزدیک 15 هزار تومان شد. سکه تحویل دی ماه با افت پایینی در محدوده 470 هزار تومان تا 476 هزار تومان در تغییر بود، افت قیمت سکه در این قرارداد بالای 14 هزار تومان بود.

سیاست های تردید آمیز و بی ثبات پولی بانک مرکزی در سه ماهه گذشته تاثیر زیادی روی آشفتگی بازار گذاشته بود؛ اما با جبران برخی از سیاست ها از سوی این بانک، اوضاع آرامی دوباره بر بازار حاکم شده که همین عامل باعث شده مسوولان از کنترل بازار طی دو هفته اخیر خبر دهند، اما تاثیرپذیری بازار داخلی تنها به سیاست های داخلی برنمی گردد.

با افزایش نرخ تورم در کشور چین و اوضاع نگران کننده از اقتصاد بدهکار اروپا، تقاضا برای سرمایه گذاری در بخش طلابه عنوان یک کالای اطمینان بخش بالارفته است. با همه این تفاسیر چشم انداز بلندمدت برای قیمت طلاو ادامه سرمایه گذاری ها در این بخش همچنان صعودی است.