آرشیو سه‌شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۴۴۵
استان ها
۲۳

استاندار خراسان رضوی خبرداد

توسعه معادن خراسان رضوی

فاطمه رمارم

دنیای اقتصاد- خراسان رضوی- استاندار خراسان رضوی گفت: به دنبال توسعه معادن در استان هستیم و از این نعمت خدادادی در جهت رشد، توسعه و اشتغال پایدار استفاده می کنیم.

محمود صلاحی در جلسه ای که به منظور رفع مشکلات معدنکاران استان برگزار شده بود گفت: خراسان رضوی یکی از استان های غنی به لحاظ سرمایه های معدنی است که باید از این ظرفیت استفاده لازم برای توسعه استان صورت گیرد.

وی افزود: توسعه معادن، از جمله اولویت هایی است که به جهت ایجاد اشتغال و توسعه پایدار دارای اهمیت فراوانی است و تمام دستگاه های اجرایی مرتبط در استان با این بخش همکاری خواهند کرد.

استاندار خراسان رضوی ضمن شنیدن دغدغه های معدن کاران گفت: هیچ دستگاهی نباید مانع فعالیت های قانونمند معدن کاران شود بلکه باید در جهت توسعه آن نیز مساعدت های لازم را بکند.

صلاحی تصریح کرد: با توجه به اینکه در اکتشافات معدن امکان تداخل با طرح های زیست محیطی وجود دارد اداره کل حفاظت محیط زیست استان بایستی در صورت رعایت قوانین محیط زیستی از فعالیت معدن کاران ممانعت به عمل نیاورد. وی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد آن دسته از افرادی که پروانه معدن را ثبت کرده و برای سایر عملیات اجرایی آن اقدامی نکرده اند، سازمان صنایع معادن استان را مکلف کرد طی مدت دو هفته نسبت به تعیین تکلیف و ارسال اخطار اقدام کند و براساس جدول زمانبندی خواهان آغاز عملیات اجرایی آنها شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: ترغیب بخش خصوصی برای مشارکت در بخش اکتشاف و استخراج معدن از جمله مواردی است که باید به صورت جدی دنبال شود.

راضیه علیرضایی سرپرست سازمان صنایع معادن خراسان رضوی نیز با اعلام فعالیت 533 واحد معدنی در استان گفت: 42 ماده معدنی در استان به دست می آید که از حیث تنوع خراسان رضوی متنوع ترین استان کشور است.

وی افزود: معادن سنگ آهن، طلا، زغال سنگ، انواع سنگ، گرانیت، گچ، مصالح ساختمانی از جمله معادن موجود در استان است که ظرفیت 16 میلیون تن استخراج به صورت سالانه برای استان را به وجود آورده است.

استاندار خراسان رضوی در این جلسه دستور رفع مشکلات برخی از معدنکاران و همچنین همکاری برخی از دستگاه ها برای تسریع در بهره برداری از تعدادی از معادن را صادر کرد.