آرشیو دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۱۶
محیط زیست
۱۳

ارزیابی زیست محیطی 100 طرح و پروژه عمرانی در سال جاری

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 100 طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در سازمان حفاظت محیط زیست ارزیابی شده است.

علی محمد شاعری در جلسه کمیته ارزیابی زیست محیطی طرح های عمرانی و اقتصادی در اهواز، اظهارکرد: براساس قانون، همه طرح های بزرگ اقتصادی و عمرانی در کشور باید مورد ارزیابی زیست محیطی قرار گیرند و آثار و تبعات ناشی از اجرای این طرح ها نیز بر محیط زیست پیش از اجرا بررسی شود.

وی افزود: با توجه به این که سازمان حفاظت محیط زیست برای کمک به اجرای طرح های توسعه ای کشور حرکت می کند، تلاش بر این است که طرح های بزرگ توسعه ای، محیط زیست کشور را تخریب نکند.

شاعری تصریح کرد: طرح های توسعه اقتصادی و عمرانی کشور اگر موجب تخریب محیط زیست شود، پیش از اجرا و بهره برداری باید راهکاری برای مقابله و جبران خسارت از سوی مجری پروژه اندیشیده شود.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در دو سال گذشته همه طرح های عمرانی و اقتصادی که به دبیرخانه سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارائه شد در مدت یک ماه مورد سنجش و ارزیابی زیست محیطی قرار گرفتند. سال گذشته هم 200 طرح عمرانی و اقتصادی در سازمان حفاظت محیط زیست مورد ارزیابی زیست محیطی قرار گرفت.

شاعری تاکید کرد: پس از بررسی طرح ها، اگر نیاز به تجدیدنظر در نحوه اجرای طرح احساس شود، این موضوع حتما به مجری پروژه اعلام می شود و اگر هم در اجرای پروژه قید و شرطی لازم باشد، این موارد هم تذکر داده خواهد شد.