آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۹
شوک امروز
۲۴

جنجال علمی بر سر یک هیولای آسمانی

گروه شوک: دانشمندان فضایی «ناسا» با استفاده از تلسکوپ های پیشرفته UFO جسم بیگانه غول پیکری را در نزدیکی عطارد مشاهده کرده اند که بحث های مختلفی را بین دانشمندان مطرح کرده است. این جسم غول پیکر به اندازه یک سیاره روی صفحه نمایش تلسکوپ اخترشناسان ظاهر شده که همانند دنباله ای از جهش های تاجی خورشید، به نظر می رسد و به صورت یک شیء بزرگ و گرد شعله ور در کنار عطارد قرار گرفته است. بیش از 100 هزار نفر از کاربران «یوتیوب» این تصاویر شگفت انگیز را که توسط تلسکوپ تصویرساز هلیوسفریک، گرفته شده است، تماشا کرده اند. یکی از کاربران در تفسیر خود گفته: جسم غول پیکر استوانه ای شکل به نظر می رسد و قطعا مانند یک سفینه فضایی است. با این حال، کارشناسان می گویند که هیچ جسم بیگانه و پنهانی در اطراف منظومه شمسی ما وجود ندارد. تصویر گرفته شده توسط آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی امریکا تجزیه و تحلیل شد و مهندس

ناتان ریچ توضیح داد که این جسم در واقع تصویری از عطارد در روز قبل است. برای اطمینان پژوهشگران تصویر گرفته شده روز پیش را با تصویری که جسم در اطراف عطارد ظاهر شده، مقایسه کردند و نتیجه گرفتند که تصویر مشاهده شده به معنای تداخل نور پس زمینه است.

در تداخل نور پس زمینه ستاره ها به راحتی از منظر دید حذف می شوند و مانند اشیا حرکت می کنند. وقتی این روند به طور متوسط بین روز قبل و روز جاری انجام می شود، جسم بیگانه شبیه یک سیاره به نظر می آید و مانند منطقه روشن در اطراف عطارد مشاهده می شود. پردازش تصویر برداری نشان داد که به هیچ وجه جسم بیگانه یا سفینه فضایی در اطراف عطارد وجود ندارد.