آرشیو دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۰۰
اخبار کشور
۳

پس از 70 روز انجام ماموریت در آب های آزاد ناوشکن جماران با موفقیت به کشور بازگشت

شانزدهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعزامی به ماموریت خلیج عدن متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و ناو جمهوری اسلامی ایران بندرعباس روز یکشنبه به کشور بازگشت.

این ناوگروه پس از طی 9700 مایل دریایی و 70 روز سفر و ره گیری 1380 فروند یگان شناور و پروازی نظامی و غیر نظامی به میهن اسلامی بازگشت.

مراسم استقبال از این ناوگروه با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، استاندار این استان و سایر مسئولین کشوری و لشکری در منطقه یکم دریایی بندرعباس برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم فرمانده قرارگاه مقدم نیروی دریایی ارتش و فرمانده این ناوگروه به ارائه گزارش پرداخت.

امیر دریادار دوم اشکان فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش پس از خیرمقدم به کارکنان دریادل ناوگروه شانزدهمین نیروی دریایی متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و ناو جمهوری اسلامی ایران بندرعباس اظهار داشت: اگر تا دیروز به دستان تلاشگر و صنعتگر فرزندان نیروی دریایی می بالیدیم امروز به فرزندان جهادگر می بالیم که ناوشکن تمام ایرانی جماران، این امانت ملی را به دریاهای دور دست بردند و با افتخار به ایران اسلامی بازگشتند.

وی افزود: ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران پس از طی قریب به 000/10 مایل دریایی توانسته است پرچم پرافتخار ایران اسلامی را نه تنها در اقیانوس هند و خلیج عدن به اهتزاز درآورد بلکه با اقتدار پا به دریای سرخ گذاشته و از منافع ملی ایران مقتدرانه پاسداری کند و یقینا این حاصل توکل به خداوند و سعی و تلاش در راه رضای حق تعالی است.

اشکان ادامه داد: حضور ناوشکن جماران در دریاهای دوردست همان قدر که باعث شادی دل دوستان شد موجب خشمگینی دشمنان قسم خورده دین و میهن شد، عزم راسخ و اراده محکم و فولادین ایرانیان جلوه های گوناگونی دارد و در این ناوشکن نیز جلوه دیگر است.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی تاکنون با اعزام ده ها فروند شناور سنگین خود به آبراه های حساس جهان با اجرای 1025 روز دریانوردی و طی 113760 مایل دریایی در خدمت انقلاب اسلامی ایران و مردم بصیر و ولایتمدار بوده است و اکنون آحاد کارکنان نیروی دریایی ارتش به این جهاد خاموش افتخار می کند.