آرشیو شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰، شماره ۳۳۱۳
اقتصادی
۴

قلعه بانی: برداشت قطر از پارس جنوبی 3 برابر ایران است

معاون وزیر نفت گفت: در پارس جنوبی طرف قطری 3 برابر بیشتر از ما از این میدان مشترک همزمان برداشت می کند که ممکن است این رقم بیشتر نیز باشد.

به گزارش فارس، احمد قلعه بانی در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل جدید و سابق پارس جنوبی در سالن همایش های منطقه ویژه اظهار کرد: بدون تردید کارهای بزرگی در پارس جنوبی در چند سال گذشته انجام شده و وزارت نفت توجه ویژه ای به این منطقه دارد.

وی افزود: برای افزایش ظرفیت تولید در منطقه پارس جنوبی تلاش بسیار زیادی انجام داده ایم و با راه اندازی فازهای جدید به نتایج خوبی خواهیم رسید.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولویت وزارت نفت بهره برداری از میادین مشترک است و بویژه در حوزه میدان گازی پارس جنوبی باید تلاش بیشتری انجام شود.

قلعه بانی تصریح کرد: هم اکنون وضعیت ما در برداشت از میادین مشترک در مقایسه با رقبایمان چندان خوب نیست و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

قلعه بانی گفت: پروژه عسلویه در طول تاریخ نفت کشور بی نظیر است و امیدواریم با همت مدیران و کارکنان، شاهد تحقق اهداف خود در این بخش باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: حمایت و پشتیبانی از تولید و اجرای پروژه های مصوب در سفر رهبری و هیات دولت از اولویت های مدیریت سازمان منطقه ویژه است.