آرشیو دو‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰، شماره ۴۹۸۹
ورزشی
۲۵

در شبی که داوری جنجال ساز شد

مادریدی ها جان بر لب شدند

رئال مادرید شنبه شب با پیروزی دشوار و جانکاه 1-2 بر مایورکا در هفته هجدهم لیگ فوتبال اسپانیا موقتا 8 امتیاز از رقیب دیرین اش بارسلونا در صدر جدول این پیکارها پیش افتاد. اختلافی که اگر بارسا در مسابقه دیشب خود با بتیس به پیروزی با هر نتیجه ای نایل می آمد یک بار دیگر به 5 پوئن کاهش می یافت.

در شبی که تصمیم های پرز مونترو داور مسابقه در جزیره مایورکا حرف اول را می زد و یک گل هر یک از دو تیم مردود شناخته شد و ادعاهای مکرر دو تیم و بخصوص رئالی ها در زمینه اعلام ضربات پنالتی به سودشان از سوی این داور نادیده گرفته شد و رئالی ها دوبار توپ را با ضربات سرخیو راموس و کریس رونالدو به تیر دروازه مایورکا کوبیدند، گره کار کهکشانی ها فقط در 18 دقیقه پایانی گشوده شد. مردان رئال که تا این مقطع با تک گل دقیقه 38 تونر حامد 0-1 از رقیب خود عقب بودند و به سبب تلاش جانانه و بازی عالی مایورکا هیچ منفذی را در خط دفاعی حریف نمی یافتند، سرانجام با گل خوش اقبالانه گونزالو ایگواین بازی را به تساوی کشاندند و سپس با گل

خلاص کننده «کایه خون» در دقیقه 85 بازی 0-1 باخته را 1-2 بردند.

با وجود جنجال های زیادی که پیرامون داوری این مسابقه در روزنامه های دیروز (یکشنبه) اسپانیا برپا شد، خوزه مورینیو سرمربی پرتغالی رئال اشاره ای به این مسئله در صحبت های خود نکرد و صرفا گفت که مایورکا عالی بازی کرده و وی فقط با تعویض ها و ریسک های بزرگش در نیمه دوم توانسته است مقاومت حریف را بشکند.

آقای خاص گفت: «خط دفاعی تیم را سه نفره گرفتم و به تمامی نفرات دیگر گفتم حمله کنند. این ریسکی بود که گرفت.»

در سایر بازی های شنبه شب لالیگا سه ویا با اسپانیول

صفر- صفر کرد، ساراگوسا و ختافه به تساوی 1-1 رسیدند، گرانادا و رایو وایه کانو همین نتیجه را برجای نهادند و والنسیا در زمینش 0-1 به سوسیه داد باخت.