آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۶۲۹
ورزش
۲۴

شکایت باشگاه سپاهان علیه فدراسیون فوتبال به فیفا

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان شکایت خود در مورد تعلیق غیرقانونی محرومیت رودریگو توزی بازیکن تیم تراکتورسازی و حضور این بازیکن در دیدار با سپاهان را به فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) ارائه داد.

سایت باشگاه سپاهان با اعلام این خبر نوشت: «متاسفانه با توجه به پیگیری ها و مکاتبات مکرر این باشگاه با فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی این فدراسیون در مورد تعلیق غیرقانونی محرومیت بازیکن مذکور، کمیته انضباطی فدراسیون هیچ پاسخی را به شکایت سپاهان ارائه نداده است. لذا باشگاه فولاد مبارکه سپاهان بیش از این تامل و تحمل در این رابطه را جایز ندانسته و طبق حق قانونی، شکایت خود را تقدیم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال کرده است.

نکته جالب توجه در سکوت کمیته انضباطی در این مورد شکایت باشگاه سپاهان این است که طبق اسناد و نامه های موجود، درخواست بخشش یک جلسه محرومیت رودریگو توزی از سوی باشگاه تراکتورسازی در تاریخ 20 اسفند 1390 انجام شده و رای کمیته انضباطی مبنی بر یک سال تعلیق محرومیت این بازیکن نیز در همان روز یعنی بیستم اسفندماه صادر شده است. حال سوال این است کمیته انضباطی که به سرعت در پاسخ به درخواست باشگاه تراکتورسازی در همان روز رای خود را صادر کرده چطور هنوز نتوانسته پاسخ شکایت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان را بدهد. شکایتی که با شروع تقدیم لوایح در تاریخ 24 اسفندماه ارائه و ثبت شده است. پیگیری شکایت این باشگاه به فیفا حتی در صورت قهرمانی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در رقابت های لیگ برتر امسال ادامه خواهد داشت و فرای بحث قهرمانی برای مقابله با آرای غیر قانونی و اشتباه مصرانه این شکایت را پیگیری می کنیم.

شکایت و احقاق حقوق از طریق مرجع جهانی فیفا، حقی است که در اساسنامه فدراسیون فوتبال برای باشگاه ها به رسمیت شناخته شده است.»