آرشیو سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۳۹۵
صفحه آخر
۱۶
منظر

تفکیک مجریان زن و مرد چندان هم عجیب نیست!

علی درستکار

مجری و میهمانی که از جنس مخالف باشند، قرار نیست در تلویزیون جمهوری اسلامی به گونه یی غیرعادی، غیرشرعی، غیراخلاقی و حتی غیرعرفی برخورد کنند: اینکه چنین دستوراتی - طرح تفکیک مجریان زن و مرد در گفت وگوهای تلویزیونی - چه می شود که ساخته می شود و به دنبال آن هم در رسانه یی مانند ایسنا موضوع می شود، سوال هایی است که برایم به وجود می آید.

البته تا به امروز ابلاغیه رسمی برای اجرای این طرح فرستاده نشده است. در تلویزیون ما ابتدای انقلاب اسلامی همواره مقرراتی آمد و رفت داشته است که بر پایه دین سلیقه یی مدیران آن یا مدیران کشور بوده است نه بر پایه احکام خالص الهی و اسلام: از این دست است منع حضور و ظهور با لباس آستین کوتاه در تابستان یا مورد اخیر یعنی نشست یک زن و مرد در صحنه یک برنامه!

نمی دانم واقعا اگر پیامبر اسلام (ص) امروز حضور داشتند چنین حکمی می دادند؟! شاید هم مدیران کنونی صادرکننده چنین ابلاغ هایی خود را تا این حد آگاه از نظرات صاحب دین می دانند! با این جمع بندی به نظر می رسد با توجه به اسلامی که صدا و سیما دارد، دستور عجیب و غریبی نباشد، اما اگر بر اساس اسلام محمد بن عبدالله باشد، دستوری مغایر با آن است.

نه تنها این دستور در مقام عمل به برنامه لطمه می زند بلکه تقریبا هر نوع رفتاری که خلاف عرف و هنجار اجتماعی یک جامعه باشد و در هر یک از رسانه ها از طرف مخاطبان مشاهده شود به ارتباط آن رسانه با جامعه لطمه حتمی و نسبی می زند.