آرشیو پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱، شماره ۵۲۲۱
ایران زمین
۱۱

شازند، میزبان کارگاه آموزش عکس و فیلم ایرنا

اراک - خبرنگار کارگاه آموزشی عکاسان و فیلمبرداران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در مجتمع فرهنگی رفاهی پتروشیمی شازند استان مرکزی برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی سه روزه که امروز نیز ادامه دارد، 55 عکاس و فیلمبردار از مراکز و دفاتر ایرنا در شهرستان ها و استان های مختلف کشور حضور دارند.

مباحثی درباره فیزیک و ابزارشناسی، دوربین، ترکیب بندی و زیبایی شناسی تصویر، سیاست تولید فیلم و عکس در ایرنا، تجزیه، تحلیل و نقد عکس، جایگاه ایرنا فیلم، روش های پیشرفته ارسال عکس و فیلتر و شرح عکس از جمله مباحث ارائه شده در این کارگاه است. یزدان حقی مدیرکل اخبار استان های ایرنا در این کارگاه اعلام کرد: سیاست این خبرگزاری، کیفی گرایی و تولیدات خبری راهبردی و فاخر است. سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه نظام نقش مهمی در اطلاع رسانی کشور دارد و بر این اساس خبرنگاران ایرنا در شهرستان ها با آموزش مداوم از نظر توان حرفه ای ارتقا می یابند. آموزش های مجازی و از راه دور با هدف کیفی سازی اخبار ایرنا دنبال می شود و در این چارچوب آموزش خبرنگاران، دبیران و عکاسان ایرنا با محوریت آموزش های کاربردی و به روز کردن اطلاعات و آشنایی نیروها با مسائل حرفه ای رکن این آموزش هاست. قائم مقام و معاون خبری سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و مدیرکل اخبار چند رسانه ای ایرنا، همچنین معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی و فرماندار شهرستان شازند در آئین افتتاحیه این کارگاه حضور داشتند.