آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۵۲۹۵
حوادث امروز
۲۴

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در مصاحبه با شوک عنوان کرد: کشف 2 تن مواد مخدر در منطقه صفر مرزی

گروه شوک: تیم های اطلاعات و عملیات مرزبانی خراسان رضوی بیش از دو تن مواد مخدر در درگیری با اشرار مسلح کشف کردند.

سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی به شوک گفت: در سال جاری درگیری های مرزی در استان خراسان رضوی 20 درصد و کشف مواد مخدر 65 درصد کاهش یافته که به معنای کاهش ورود مواد مخدر و تجاوز های مرزی در این استان بوده است.

وی افزود: در زمینه دستگیری عابران غیرمجاز در مرز های شرق کشور 75 درصد و کشفیات سلاح و مهمات 30 درصد افزایش داشته ایم و برای برقراری امنیت مطلوب در مرز های شرق کشور ورود و خروج قانونی از مرز های استان 4 درصد با افزایش روبه رو بوده است. سردار محمدکاظم تقوی در زمینه انسداد مرز ها اظهار داشت: متاسفانه اعتبارات انسداد مرز ها و همچنین طرح های آبرسانی،

برق​رسانی، ساخت جاده، ایجاد پاسگاه ها و برجک ها و ترمیم موانع قبلی در سال جاری تاکنون واصل نشده است اما روند تجهیز سیستم های اپتیک و الکترونیک در 300 کیلومتر مرز مشترک خراسان رضوی با افغانستان و 460 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان با تقویت بسیار مطلوبی روبه رو بوده است. فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: تیم های اطلاعات و عملیات مرزبانی خراسان رضوی از ابتدای سال جاری بیش از دو تن و 212 کیلوگرم انواع مواد مخدر که 77 درصد آن تریاک بوده و همچنین مقادیری کالاهای قاچاق که به صورت جاسازی حمل می شد کشف کرده اند.

وی تصریح کرد: در زمینه آموزش مرزنشینان و نظارت برای جلوگیری از تجاوز به خاک کشور همسایه نیز اقدام های ویژه ای صورت گرفته و از خروج 211 هزار راس گوسفند در قالب 433 گله که در مناطق صفر مرزی چرا می کردند جلوگیری شده است.

سردار تقوی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به انجام 210 ملاقات مرزی مرزبانان خراسان رضوی با مرزبانان کشور همسایه از ابتدای سال جاری تاکنون به منظور استیفای حقوق جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تلاس های زیادی در زمینه ارتقای وضع معیشتی و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت های اقتصادی مرزنشینان تاکنون صورت گرفته که مثمرثمر بوده است.