آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۲۸۷۴
ورزش
۲۴
مکث

پیشنهاد 5/1 بیلیون پوندی عرب ها برای خرید باشگاه آرسنال

یک گروه سرمایه گذاری عربی آماده اند تا با پیشنهادی 5/1 بیلیون پوندی باشگاه آرسنال را خریداری کنند.به گزارش نشریه تلگراف، این کنسرسیوم عربی خواهان خرید همه سهام آرسنال هستند؛ سهامی که برای هر سهم آن 17 هزار پوند ارزش گذاری شده و آنها حاضرند هر سهم را 20 هزار پوند خریداری کنند و این موضوع استن کرونکه سهامدار اصلی توپچی ها را وسوسه می کند.

این گروه برای خرید سهام کرونکه در ازای 83/66 درصد سهام او باید مبلغ 830 میلیون پوند به او پرداخت کنند و برای خرید کلیه سهام ها باید 5/1 بیلیون پوند بپردازند. این مبلغ دو برابر مقداری است که آنها دو سال پیش آرسنال را ارزش گذاری کردند. با این حال بعید است علیشر عثمانوف دومین سهامدار بزرگ آرسنال بخواهد سهام خود را به فروش برساند؛ زیرا او رویای در اختیار گرفتن مسوولیت آرسنال را در سر دارد.این گروه در نظر دارند اگر موفق به خرید آرسنال شدند، بدهی 250 میلیون پوندی باشگاه را پرداخت کنند، از فروش بهترین بازیکنان جلوگیری کنند، برای تبدیل این باشگاه به یکی از قدرت های اروپا و جهان پول قابل توجهی برای خرید بازیکن هزینه کنند و قیمت های بلیت را کاهش دهند.

یک منبع در این باره می گوید: آرسنال در حال حاضر در موقعیت حساسی قرار دارد. این باشگاه می تواند رو به جلو حرکت کند یا با یک دوره سقوط مانند لیورول در زمان تام هیکس و جرج ژیلت روبه رو شود.

لیورپول وارد یک دوره سقوط شد و این اتفاق برای آرسنال هم خواهد افتاد. اینکه کرونکه با عثمانوف همکاری نمی کند نکته خوبی نیست، این مساله برای باشگاه مشکل ساز شده و این پیشنهاد می تواند تمامی این مشکلات را حل کند. این پیشنهاد 20000 پوند برای هر سهم برای عثمانوف هم ارائه خواهد شد، البته به شرطی که کرونکه با آن موافقت کند. همچنین آنها در نظر دارند مربی با دانش این باشگاه آرسن ونگر را حفظ کنند، اما او را تحت موشکافی بیشتر قرار خواهند داد و از او در مورد عملکردش سوال خواهند کرد.