آرشیو پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۲۰۴۵۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آشنایی دانشجویان بریتانیایی با اسلام

دانشجویان مسلمان دانشگاه «نیوکسل» انگلیس با برپایی هفته آشنایی با اسلام، تلاش می کنند که دین اسلام را به دانشجویان این دانشگاه بشناسانند و سوء تعبیرات را در مورد این دین و پیروان آن بزدایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «Onislam، سسامانتا مک گرگور»، دانشجوی غیرمسلمان دانشگاه نیوکسل دیروز، 21اسفند، با شرکت در برنامه هفته آشنایی با اسلام، گفت: مردم در مورد اسلام نگرش های اشتباهی دارند، دیدگاه من نسبت به اسلام امروز با شرکت در این برنامه کاملاتغییر کرد.

سازمان دهندگان هفته آشنایی با اسلام در دانشگاه نیوکسل می گویند: این هفته با هدف از بین بردن موانع و دعوت کردن مردم برای صحبت کردن در مورد اسلام و کشف اسلام حقیقی برگزار شده است.

«احمد گاتناش»، از سازمان دهندگان این برنامه می گوید: این گفته با هدف از بین بردن تصورات کلیشه ای نادرست در مورد مسلمانان که از سوی رسانه ها در اذهان مردم شکل گرفته است، راه اندازی شده است.

«چالش حجاب» یکی از برنامه هایی است که در طول این هفته در دانشگاه نیوکسل برگزار می شود و در آن دانشجویان غیرمسلمان به مدت یک روز حجاب بر سر می گذارند.

مک گرگور که یک روز کامل حجاب بر سرگذاشت، اظهار کرد: پس از بر سر گذاشتن متوجه شدم که همه به صورت ناخوشایندی به من خیره می شدند. دلم می خواست بگویم: به من زل نزنید. من کار اشتباهی نکرده ام.وی افزود: من از ایده استفاده از حجاب بسیار لذت بردم، زیرا بسیار زیبا است که یک زن مسلمان فقط به همسر خود اجازه دیدن موهایش را می دهد.دیگر دانشجویان غیرمسلمان این دانشگاه عنوان کردند که تجربه کردن حجاب، دیدگاه آنان را نسبت به این مسئله به کلی عوض کرد.