آرشیو شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۲۶۴۵
ورزشی
۱۵

نیمکت خوب ازفشردگی بازی ها می کاهد

1- تصور می کنم استقلال بعد از دیدار سپاهان بر اساس علم و مبانی علمی تمرین کرد و به سرعت توانست خودش را از نظر بدنی آماده کند. به نظرم این مهم است که بعد از 120 دقیقه تلاش در ایران و سفری خسته کننده به عربستان در اواخر بازی موفق به برگرداندن نتیجه شوید. استقلال در این بازی تعویض های مناسبی داشت و البته این مساله مدیون نیمکت خوب این تیم است که می تواند معادلات را برهم زند. برنده و بازنده نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران به برنامه ریزی لیگ اعتراض داشتند. من هم به سازمان لیگ نقدهایی دارم ولی قبول کنید با داشتن یک نیمکت خوب می توانید فشردگی بازی ها را بشکنید و فشردگی مسابقات تنها یک بهانه برای باخت است.»

2- استقلال با سیستم 2-5-3 به میدان رفته بود و تلاش داشت تا عمق دفاع را بر اساس پاس های تو در محمد الشلهوب پوشش دهد. در فوتبال دو بخش تحلیلی داریم. یکی تحلیل قبل از مسابقه و دیگری تحلیل حین بازی یا بازیخوانی. به نظرم استقلال برابر الهلال در هر دو بخش موفق بود.

3- تصور می کنم فوتبال ملی عربستان در حال سقوط است. آن سال ها که نسل طلایی فوتبال عربستان را سامی الجابر، سعید العویران و الدعایه تشکیل می دادند، مرده است. آنها باید تلاش کنند تا نسلی جدید بسازند اما در سطح باشگاهی به علت امکانات، پول و خرید بازیکنان خارجی می توانند پیشی بگیرند که البته با نتایج به دست آمده معتقدم سطح هایمان در باشگاهی هنوز نزدیک به یکدیگر است.

4- بازی سپاهان و الاهلی دور از انتظار بود اما به همان صحبت های اولم باز می گردم که اشاره به ذخیره و نیمکت مناسب است. فرگوسن می گوید تیم های در کورس قهرمانی در ماه های مارس، آوریل و مه اگر با مصدومیت و محرومیت بازیکنان کلیدیشان مواجه نشوند، می توانند موفق باشند. من این ماه ها را در ایران اسفند، فروردین و اردیبهشت می دانم و اعتقاد دارم فصل نقل وانتقالات فرصتی است که عدم استفاده از آن یک تهدید است. استقلال از نیمکت پرباری برخوردار است و با این برد قطعا با روحیه یی بالابه ایران باز خواهد گشت و لیگ برتر را با انرژی مضاعفی ادامه خواهد داد.

کارشناس فوتبال *