آرشیو دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۳۶۷۸
ورزش
۱۸

بازی نمادین کاپیتان در فینال حذفی

با درخواست دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان اصفهان و موافقت سازمان لیگ، مراسم خداحافظی مهدی مهدوی کیا پیش از دیدار فینال جام حذفی برگزار می شود. براساس تصمیمی که در نشست دیروز میان عوامل برگزار​کننده فینال جام حذفی اتخاذ شد، مهدی مهدوی کیا تا دقیقه 5 بازی فینال در ترکیب پرسپولیس به میدان خواهد رفت و بعد از آن مراسم ویژه تجلیل از این بازیکن برگزار می شود. جالب آن که پس از این پنج دقیقه نمادین و برگزاری مراسم تجلیل از مهدی مهدوی کیا، دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان اصفهان از دقیقه نخست و به صورت رسمی آغاز خواهد شد!

البته ظاهرا این پیشنهاد از سوی خود مهدوی کیا مطرح شده است. کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران دراین باره به سایت باشگاه پرسپولیس گفت: شاید برخی تصور کنند که بهتر بود در بازی رسمی پرسپولیس و سپاهان به میدان می رفتم و پس از آن تعویض می شدم، اما باید بگویم از نگاه من قهرمانی پرسپولیس و سربلندی هواداران بسیار مهم است. هرگز دوست نداشتم پنج دقیقه یا بیشتر از آن و حتی سی دقیقه بازی کنم و پس از آن تعویض شوم. این گونه یک تعویض تیم عملااز بین می رود و اگر بازی به 120 دقیقه کشیده شود یا در 90 دقیقه نیاز به تعویض های اجباری باشد، دچار مشکلاتی می شدیم. بنابر این هرگز دوست نداشتم پرسپولیس به خاطر من در بازی فینال آسیب ببیند.

مهدوی کیا در ادامه گفت: از موافقت باشگاه سپاهان و ریاست سازمان لیگ با پیشنهاد پرسپولیس که مدنظر خودم هم بود، تشکر می کنم. این که قرار است پیش از شروع بازی رسمی پنج دقیقه بازی برگزار شود، پنج دقیقه هم به دور خداحافظی و مراسم اختصاص داده شود، از دیدگاه من برنامه خوبی است که ظاهرا مسئولان صداوسیما نیز این رخداد را پوشش خواهند داد.