آرشیو پنج‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۹۰۸
بورس - جهان
۱۱

تداوم سیاست های انبساطی و قیمت طلا

احتیاط سرمایه گذاران در آستانه نشست مقامات بانک مرکزی آمریکا درخصوص اجرای طرح محرکه اقتصادی و عدم خرید فیزیکی طلادیروز قیمت این فلز را کاهش داد. به گزارش رویترز، بیانیه بانک مرکزی آمریکا در خصوص ادامه اجرای طرح محرکه اقتصادی که تا لحظه تنظیم این خبر اعلام نشده، عامل مهمی در تصمیمات جدید معامله گران طلابه شمار می رود. پیش بینی می شود مقامات این بانک با توجه به اطلاعات ضعیف اخیر اقتصادی از ادامه اجرای این طرح خبر دهند.

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاران همچنین در انتظار انتشار نرخ بخش های غیر کشاورزی آمریکا هستند که اکتبر ماه گذشته میزان نرخ بیکاری به بالاترین حد طی 11 ماه اخیر رسیده بود.

بر این اساس، قیمت جهانی طلادیروز با کاهش 5 دلار و 24 سنتی به 1469 دلار و 36 سنت رسیده است. هر اونس طلای آمریکا نیز برای تحویل فوری در ماه ژوئن با کاهش دو دلاری به 1474 دلار رسیده است. قیمت جهانی طلااز 16 آوریل تاکنون نیمی از افت 255 دلاری خود را جبران کرده است.

موسسه کردیت سوئیس اخیرا طی گزارشی اعلام کرده طبق نمودار تکنیکال روند بهای جهانی طلادر بلند مدت نزولی خواهد بود. امروز بازارهای مالی هنگ کنگ و سنگاپور به دلیل تعطیلات رسمی بسته می باشند.