آرشیو شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۵۳۵۶
ورزشی
۲۵
گزارش

صعود 8 پله ای احسان امینیان در قهرمانی آسیا

ورزش های سه گانه، چشم انتظار حمایت مسئولان

سوسن صادقی

رقابت های ورزش های سه گانه قهرمانی آسیا با شرکت 16 کشور آسیایی در خلیج سوبیک فیلیپین با حضور ورزشکاران المپیکی مانند موکوتو قهرمان المپیک، هیروکاتسو تایاما نفر بیستم المپیک لندن، یاماموتو هر 3 از ژاپن، مین موهئو از کره جنوبی و دیگر ورزشکاران مطرح از چین، قزاقستان، چین تایپه، هنگ کنگ و... برگزار شد که احسان امینیان از ایران توانست 8 پله نسبت به رتبه قبلی خود صعود کند و در مکان 13 قرار بگیرد.

امینیان 22 ساله و اهل اصفهان است. او درباره این رقابت ها می گوید: در این مسابقه ها همه کشورها با برترین های خود آمده بودند و سطح رقابت ها بالابود که یوییچی هوسودا از ژاپن با زمان 2:01 ساعت اول شد و من زمان 2:12 ساعت را ثبت کردم و توانستم 8 پله صعود کنم.

وی شرایط آب و هوایی رقابت ها را بسیار سخت توصیف می کند و می افزاید: دمای هوا 40 درجه و رطوبت 90 درصد بود از این رو حتی برخی از قهرمانان مانند تایاما از ادامه رقابت ها انصراف دادند.

امینیان در جواب سوال خبرنگار روزنامه مبنی بر این که تیم ایران در چنین هوایی تمرین نکرده بود، چگونه توانستید ادامه دهید، می گوید: فقط با غیرت و تلاش! رشته ورزش های سه گانه در ایران نوپاست و عمر 7 ساله دارد و به این رشته توجهی نمی شود. امینیان و تیموری که در این رقابت ها رتبه هفدهم را به دست آورد، معتقدند کشوری مثل ژاپن دارای بهترین امکانات و تجهیزات است و تمام سال در اردو هستند و رتبه های نخست را هم از آن خود می کنند اما ما تنها با اردوی 5/1 ماهه آن هم در تهران و یزد که اصلا از نظر آب و هوایی به فیلیپین نمی خورد تمرین کردیم.

امینیان می افزاید: دو و دوچرخه را می توان در خارج از سالن تمرین کرد اما شنا باید در آب های آزاد یا حداقل استخر باشد که هیات ها با ملی پوشان همکاری نمی کنند! امینیان و تیموری از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک درخواست می کنند که به این رشته که المپیکی و مدال آور است و ایرانی ها پتانسیل موفقیت در آن را دارند، بها دهند و از آن حمایت کنند.