آرشیو یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۰۷
تماشاخانه
۲۵
نگاه

تجربه بازیگردانی

علی سرابی

تعریف بازیگردان هم اکنون این شده که بواسطه حضور یک کارگردان متن ضعیف و تهیه کننده ضعیف باید عنصری به نام بازیگردان بیاید تا به قول معروف چند بازیگر را بکشاند سر آن کار، اما در هالیوود بیشتر در کارهای تاریخی یا آثاری که اکشن هستند از بازیگردان استفاده می شود تا به کارگردان کمک شود.آنچه من را تشویق به این کار کرد دو تا طرح بود، یکی دهلیز بود و دیگری ملبورن که به خواهش دوستم پیمان معادی پذیرفتم. من از استادم مرحوم حمید سمندریان یاد گرفتم بازیگری اساسا چیست و احساس کردم می توانم این تجربه را در اختیار دیگران بگذارم. به همین دلیل این دو کار را قبول کردم. فکر می کنم سیستم بازیگری ما نیازمند این است که دو چشم دیگر به جز کارگردان بازیگر را تحت نظر بگیرد و چنین اتفاقی باعث ارتقای سطح بازیگری ما می شود. خیلی هم کار بازیگردانی را نمی پذیرم خصوصا که به تئاتر علاقه مندم هیچوقت تئاتر را رها نمی کنم و مطمئنم در سال یک یا دو تئاتر را خواهم داشت. حتی به خاطر حضور در تئاتر آقای محمد یعقوبی پیشنهاد تصویر را رد کردم.